اهمیت یادگیری رباتیک برای کودکان

6 دلیل که چرا فرزندان شما باید رباتیک یاد بگیرند
در دنیای فناوری محور امروز ، آمادگی بچه ها برای آینده خیلی مهم است. یکی از راه های خوب برای افزایش آمادگی ، آموزش رباتیک به آنهاست.
یادگیری رباتیک ، توانایی کودکان در داشتن فکر خلاق را افزایش می دهد.
از طرفی با آموزش اصول اولیه رباتیک به کودکان ، می توانیم دنیای کاملاً جدیدی را برای آنها و فرصتهای هیجان انگیزی که در غیر این صورت به آنها دسترسی نخواهند داشت ، باز کنیم.
با توسکانیک همراه باشید تا شما را بیشتر با رباتیک و اینکه چرا باید به فرزندان خود اجازه دهید رباتیک بیاموزند آشنا کنیم.

رباتیک چیست؟
در اصل ، یک ربات یک وسیله مکانیکی است که می تواند برای دنبال کردن مجموعه ای از دستورالعمل ها برنامه ریزی شود. این ربات دارای واحد پردازشی است ، سنسورهایی را برای درک محیط خود و موتورها و محرک ها را برای حرکت اندامها یا چرخهای خود دارد. ممکن است صحبت کند ، صداهای دیگری ایجاد کند ، یا در پاسخ به محیط مطابق دستورالعمل ها ، با چراغ و رنگ چشمک بزند. ربات ها به توانایی پیروی از دستورالعمل های برنامه ریزی شده نیاز دارند و فقط از راه دور قابل کنترل نیستند.

بخاطر این 6 دلیل شما باید به فرزندان خود اجازه دهید رباتیک یاد بگیرند.

1- برنامه های رباتیک مهارت ها و خلاقیت های حل مسئله را افزایش می دهد
برنامه های رباتیک به بچه ها این امکان را می دهد که خوب فکر کنند ، تحلیل کنند ، برنامه ریزی کنند و سپس شروع به کار کنند.
بچه ها اوایل برای ساخت ربات کیت های ساده را کنار هم قرار می دهند ، بعد شروع به تنظیم چراغ های کیت می کنند و همینطور کم کم به تکمیل کردن ربات خود می پردازند.
این مرحله به مرحله پیش رفتن باعث می شود بچه ها برای پیاده سازی مرحله بعد خوب فکر کنند و همه جوانب را بسنجد و همچنین خلاقیت بیشتری نیز به خرج دهند.
اینکار نه تنها برای بچه ها خسته کننده نیست بلکه انگیزه آن ها برای ادامه ی کار را نیز افزایش می دهد.

2- رباتیک علوم و مفاهیم ریاضی را آموزش می دهد
برنامه های خوب رباتیک یادگیری علوم و ریاضیات را در داخل کلاس برای بچه ها آسان می کند. کیت های رباتیک مفاهیم علوم و ریاضیات را به دنیای واقعی متصل می کند. کودکان در محل کار با کیت رباتیک ، نظریه های علمی مختلفی را مشاهده می کنند. این تئوری ها شامل استفاده از برق در تأمین نیرو به ربات است. کودکان همچنین می توانند هنگام انتخاب مواد مورد استفاده در ربات ، مفاهیم تنش و نیرو را درک کنند.
مفاهیم ریاضی ساده و پیچیده نیز هنگام جمع آوری ربات نشان داده می شوند. بچه ها با قرار دادن آنها کنار هم اشکال هندسی متفاوتی را در ربات مشاهده می کنند.

3- رباتیک سرگرم کننده است
رباتیک سرگرم کننده است و به بچه ها کمک میکند که در مدرسه برای انجام کارها و شرکت در مسابقات خلاق باشند. همچنین یکی از بهترین راه های معرفی فناوری اطلاعات و ارتباطات در سنین پایین به فرزندتان است. کودکان همیشه رباتیک را به عنوان یک فعالیت جالب و نه یک فعالیت آموزشی می بینند.

4- مقدمه ای برای برنامه نویسی
امروزه یادگیری برنامه نویسی یک مهارت عالی است که باعث می شود بچه ها از سن کم شروع به کار کنند و آینده شغلی خوبی نیز داشته باشند. اما آموزش برنامه نویسی به کودکان یک موضوع چالش برانگیز است و اغلب بچه ها برای درک برنامه نویسی با مشکل مواجه می شوند.
رباتیک یک راه ساده تر برای درک و معرفی ملموس تر برنامه نویسی است.

وقتی دانش آموزان برای پیاده سازی ربات برنامه نویسی می کنند ، راحت تر می بینند که چه اشتباهاتی رخ می دهد و چطور باید آنها را حل کنند. بچه ها از این طریق مهارت های لازم برای ایجاد دستورالعمل های دقیق را یاد می گیرند و ضمن یادگیری دروس ارزشمند ، تفریح نیز می کنند.

5- رباتیک باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود
ساخت ربات ها بسیار مهم است زیرا می تواند به کودکان در افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس کمک کند. وقتی کودک می آموزد که توانایی ساخت وسایل مکانیکی عالی را دارد که بتواند جهان را کنترل کند ، خودش انگیزه می یابد و کارهای بزرگی انجام می دهد.

6- اشتغال فرزندانتان را در هنگام بزرگ شدن تضمین می کند
به عنوان مثال مطالعات نشان می دهد که بیش از 15000 هواپیمای بدون سرنشین معمولاً هر ماه در ایالات متحده فروخته می شوند. این بدان معنی است که تقاضای بالاتری برای هواپیماهای بدون سرنشین وجود دارد. در همین راستا ، برای ساخت این دستگاه های مکانیکی قابل برنامه ریزی ، ذهن بیشتری لازم است. با انجام برنامه نویسی رباتیک ، فرزند شما جلوتر از بقیه خواهد بود و آینده شغلی خود را نیز تضمین خواهد کرد.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط