فرصت های شغلی رباتیک

چگونه هوش مصنوعی و رباتیک می توانند فرصت های شغلی بیشتری ایجاد کنند؟
تأثیر هوش مصنوعی و رباتیک بر فرصت های شغلی همیشه مورد بحث بسیاری بوده است. هنگامی که نوبت به سازماندهی و دستکاری داده ها ، پردازش مسائل پیچیده ریاضی و اجرای وظایف در یک چشم به هم زدن می رسد ، هوش مصنوعی و رباتیک بیشترین انتخاب را دارند. در نتیجه ، هوش مصنوعی تقریباً در هر صنعتی از جمله ساخت و ساز ، حمل و نقل و تولید ، هوش تجاری و آموزش و مراقبت های بهداشتی نفوذ کرده است. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از چهره های معروف ، از جمله مدیر عامل شرکت فیس بوک ، مارک زاکربرگ ، بر این باورند که نه تنها می تواند هوش مصنوعی را پشتیبانی کرده و مشاغل موجود را تقویت کند ، بلکه می تواند نقش های جدیدی را نیز ایجاد کند. فراموش نکنید که مانند هر فناوری دیگر ، وقتی صحبت از مهارت می شود ، هوش مصنوعی و رباتیک نیز نیاز به دوره های آموزشی اختصاصی دارند. این امر نیاز به دوره های هوش مصنوعی را برانگیخته است و متخصصان را برای موج جدیدی از تغییرات ایجاد شده توسط نوآوری ها در رباتیک و هوش مصنوعی آماده می کند.
با توسکانیک همراه باشید تا شما را با فرصت های شغلی که رباتیک ایجاد میکند آشنا کنیم.

نیاز به نقش های شغل جدید
هوش مصنوعی و رباتیک مردم را تحت تاثیر نوآوری ها قرار می دهد. وظایفی که قبلاً بسیار پیچیده قلمداد می شدند ، اکنون ساده شده اند و فضای وسیع تری برای متخصصان، برای کار در سایر حوزه ها فراهم شده است. علاوه بر این با گسترش تکنیک های هوش مصنوعی و افزایش تعداد دستگاه های رباتیک ، نیاز به نقش های شغلی برای پشتیبانی و حفظ عملکرد آنها نیز افزایش می یابد.
در نتیجه ، تقاضا برای متخصصانی که رباتیک و هوش مصنوعی را در هر مرحله از چرخه توسعه درک می کنند ، وجود خواهد داشت.

نیاز به متخصصان آموزش دیده
تأثیر هوش مصنوعی و رباتیک بر اشتغال بسیار عمیق تر از ایجاد شغل است. هوش مصنوعی ، و متعاقباً ، رباتیک ، فناوری های جالبی هستند که درک گسترده ای از هر پارامتر مرتبط را می طلبند. در نتیجه ، تقاضای زیادی برای انجام ریز وظایف مانند تجزیه و تحلیل داده ها و تصویربرداری مجازی وجود دارد که نیاز به سطح قابل توجهی از تخصص دارند. این بدان معنی است که یک بازار همیشه در حال رشد، برای متخصصانی که می توانند این وظایف را انجام دهند وجود دارد ، که به دلیل محبوبیت سریع دوره های هوش مصنوعی مشهود است.

نقش های نوآورانه شغلی
در مطالعه ای که مایکل پیج روی متخصصان درباره تأثیر هوش مصنوعی و رباتیک در صنعت خود انجام داد ، اکثر شرکت کنندگان نظرسنجی منتظر بودند که هوش مصنوعی بتواند نقش های شغلی ابتکاری و مهیج تری ایجاد کند. جالب اینجاست که این متخصصان فقط به صنعت IT محدود نبودند بلکه در زمینه های تولید ، بازاریابی ، مالی ، فروش و حسابداری فعالیت می کردند. پیشرفت در هوش مصنوعی و رباتیک ، ماشین آلات را قادر می سازد تا کارهای روزمره و وقت گیر را به طور موثر و سریع انجام دهند ، همچنین به متخصصان اجازه می دهد نقش های شغلی ابتکاری بیشتری را بر عهده گیرند. نمونه هایی از این نوآوری ها در حال حاضر به صورت اتومبیل های بدون راننده و دستیارهای مراقبت های بهداشتی خودکار در دسترس هستند. با این نوآوری ها ، صنایع ،افراد با مهارت بیشتری را برای اختراع ، توسعه و نگهداری محصولات استخدام می کنند.

آموزش ، تحقیق و توسعه
مانند هر فناوری دیگر ، هوش مصنوعی و رباتیک فقط از طریق نوآوری شکوفا می شوند. وقتی از دید ماکروسکوپی ارزیابی می شود ، صنعت هنوز در مرحله نقصان است و هنوز چیزهای زیادی کشف و اجرا نشده است. این امر باعث ایجاد تمرکز در لایه بعدی فرصت های شغلی در هوش مصنوعی و رباتیک ، یعنی تحقیق ، توسعه و تقویت مهارت می شود. بنگاه هایی که در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک سرمایه گذاری می کنند ، همیشه به دنبال متخصصان باتجربه در بخش تحقیق و توسعه خود هستند که می توانند تحقیقاتی را انجام دهند و نوآوری ها را در نمونه های اولیه خود ایجاد کنند.

به طور خلاصه:
آینده بیشتر صنایع تحت سلطه بهینه سازی رباتیک و هوش مصنوعی است. محیط های کار، کارآمدتر می شوند و بدون شک انتظار می رود که نحوه کار بنگاه های اقتصادی به سمت بهتر تغییر کند. بنابراین چشم انداز اشتغال افراد نه تنها در IT ، بلکه تقریبا در هر صنعت به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط