مهندس رباتیک

مهندس رباتیک چیست؟
یک مهندس رباتیک یک طراح پشت صحنه است ، که مسئول ایجاد ربات ها و سیستم های رباتیک است که قادر به انجام وظایفی هستند که انسان یا قادر به انجام آنها نیست یا ترجیح می دهد آنها را انجام ندهد. مهندسان رباتیک این ماشین های خودمختار (ربات ها) را برای صنایعی مانند استخراج معدن ، تولید ، خودرو ، خدمات و غیره ایجاد می کنند و از طریق خلاقیت های خود ،کمک می کنند تا مشاغل امن تر ، راحت تر و کارآمدتر شوند.
در واقع مهندسی رباتیک شاخه ای از مهندسی است که شامل ایده پردازی ، طراحی ، ساخت و کار با ربات ها می شود. این رشته با مهندسی کامپیوتر ، علوم کامپیوتر (به ویژه هوش مصنوعی) ، الکترونیک ، مکاترونیک ، مکانیک ، فناوری نانو و مهندسی زیستی همپوشانی دارد.

آنچه شما برای تبدیل شدن به یک مهندس رباتیک نیاز دارید
مهندسان رباتیک ، مانند هر حرفه دیگری در رشته مهندسی ، باید در ریاضیات و علوم قوی باشند. اکثر مردم فکر می کنند نمره خوبی در ریاضیات گرفتن برای مهندس رباتیک شدن کافی است، اما اینگونه نیست و شما باید به خوبی آن را تحلیل و درک کنید.
ایجاد زمینه خوب در ریاضیات ، از همان دوران دبستان آغاز می شود. از طرفی برای آشنایی با فعالیت های رباتیک می توانید به انجمن رباتیک مدرسه خود بپیوندید و تجربه های خوبی در این زمینه بدست آورید.
در مورد تحصیلات دانشگاهی ، قطعاً باید مدرک مهندسی برق یا مکانیک بگیرید. در اکثرا دانشگاه ها رشته مهندسی رباتیک وجود ندارد و فقط در تعداد کمی از دانشگاه ها این رشته ارائه می شود. تنها فایده ی داشتن مدرک تخصصی تر نسبت به بقیه مدارک این است که شما تخصص بیشتری نسبت به حوزه ای که میخواهید در آن کار کنید خواهید داشت.
مهندسان الکترونیک که به مهندسان رباتیک تبدیل شده اند مهارت بیشتری در برنامه نویسی و الکترونیک ربات ها دارند و مهندسان مکانیک مهارت بیشتری در عملکرد مکانیکی و طراحی ماشین های رباتیک دارند.
تجربه شغلی بزرگترین کمک برای مهندس رباتیک شدن است. در صورت امکان ، سعی کنید دوره کارآموزی را که به شما تجربه عملی در زمینه طراحی رباتیک می دهد را در طول دانشگاه پیدا کرده و در آن شرکت کنید. اگر دوره کارآموزی پیدا نکردید ، حتما در پروژه هایی که مربوط به رباتیک هستند شرکت کنید.هنگام اقدام برای یک سمت مهندسی رباتیک ، آنچه شما را از دیگران متمایز می کند تجربه است.

مهندس رباتیک چه کاری انجام می دهد؟
یک مهندس رباتیک نمونه های اولیه را طراحی می کند ، ماشین هایی را می سازد و آزمایش می کند و نرم افزاری را برای کنترل آنها طراحی می کند. او همچنین تحقیقاتی را برای یافتن مقرون به صرفه ترین و ایمن ترین فرآیند، برای تولید سیستم های رباتیک خود انجام می دهد.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط