تاریخچه پایتون

منشأ زبان پایتون چیست؟

در اواسط دهه 1980 یک فرد هلندی به نام Guido van Rossum در حال کار بر روی یک پروژه آموزشی به نام ABC بود. در نتیجه کار بر روی این پروژه ، ون روسوم به طراحی زبان علاقه مند شد و این همان زمانی بود که شروع به کار روی پایتون کرد. این زبان در سال 1991 برای اولین بار منتشر شد.

با توسکانیک همراه باشید تا در ادامه زبان پایتون را باهم بررسی کنیم.

پایتون چیست؟

Python یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که برای مبتدیان عالی است. این زبان از بسیاری جهات به Ruby شباهت دارد.
پایتون به راحتی قابل دسترسی است و شما بدون شرکت در کلاس های مختلف هم می توانید یک ابزار مفید در پایتون بنویسید.

از پایتون می توان برای اسکریپت نویسی ، وب اسکرپینگ و ایجاد مجموعه داده استفاده کرد.
Python یک زبان برنامه نویسی وب است ، بنابراین نحوه دریافت و ارسال درخواست های وب و گفتگو با پایگاه های داده را می داند.

پایتون در سیستم عامل های مختلف (ویندوز ، مک ، لینوکس ، رزبری پای و غیره) کار می کند. پایتون یک ساختار ساده شبیه به زبان انگلیسی دارد. پایتون دارای ساختاری است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه هایی با خطوط کمتر نسبت به برخی دیگر از زبان های برنامه نویسی بنویسند.

پایتون بر روی سیستم مفسر اجرا می شود ، یعنی کد به محض نوشتن قابل اجرا است و نمونه سازی بسیار سریع انجام می شود.

چرا پایتون اولین زبان برنامه نویسی عالی برای مبتدیان است؟

ساختار پایتون شباهت زیادی به انگلیسی دارد ، بنابراین بصری است و به شما کمک می کند بفهمید چه خبر است. نیازی نیست که هنگام استفاده از پایتون به یادگیری معنای نمادها بپردازید. به مثال زیر توجه کنید:

پایتون به قدری قابل خواندن است که حتی اگر کل کد یک شرکت در پایتون نوشته نشده باشد ،باز هم توسعه دهندگان تمایل دارند که کد را در پایتون بنویسند. مشاوران و فارغ التحصیلان هاكبرایت نیز می گویند حتی اگر همیشه نتوانند در پایتون بنویسند ، باز هم سعی می كنند پروژه های كوچكتر ، ابزارهای داخلی و اسكریپت های اتوماسیون را در پایتون بنویسند.

برای پیوستن به یک تیم مهندسی نرم افزار، پایتون یک مهارت فوق العاده خواهد بود زیرا شما می دانید که چگونه چیزی را ایجاد کنید که توسط تیم شما مورد استقبال قرار گیرد. برنامه نویسان پایتون جزو پردرآمدترین افراد هستند که این بسیار دلگرم کننده است ، خصوصاً اگر قصد شروع کار در حوزه مهندسی نرم افزار را دارید.

از کدام چهارچوب های پایتون استفاده کنم؟

Django و Flask محبوب ترین چهارچوب های وب با Python هستند. نوت بوک های ژوپیتر هم که یکی از مهم ترین محیط های توسعه پایتون به شمار می روند، در میان دانشمندان و افرادی که در حال یادگیری ماشین هستند محبوب هستند. آنها به شما این امکان را می دهند که قطعه کد قابل اجرا را در کنار توضیحاتی که کد انجام می دهد به اشتراک بگذارید.

توسعه دهندگان واقعی چگونه از پایتون در مشاغل خود استفاده می کنند؟

شاید شرکت ها از پایتون به عنوان زبان اصلی خود استفاده نکنند اما در عوض از آن برای ساخت اسکریپت ، کارهای توسعه برنامه ، مدیریت فرایندهای اتوماسیون ، پاک کردن داده ها یا انتقال داده ها از یک مکان به مکان دیگر استفاده می کنند.
همچنین پایتون به راحتی قابل خواندن است و همین ویژگی خوب باعث شده است که برای انجام وظایف یکبار مصرف خوب باشد.
از طرفی این زبان در اتصال کتابخانه های مختلف ، منابع داده و غیره به عنوان یک ابزار یا برنامه منسجم مهارت خوبی دارد.

وب سایت هایی که از برخی جنبه های پایتون استفاده می کنند:
گوگل
فیس بوک
یوتیوب
Pinterest
دراپ باکس
Spotify
نت فلیکس
Quora

گزینه های جایگزین پایتون چیست؟

رایج ترین گزینه برای پایتون روبی است. روبی از نظر ساختار مشابه پایتون است که یادگیری روبی و پایتون یکی پس از دیگری دشوار است.
گزینه اصلی دیگر در فضای وب ، JavaScript است. پایتون و جاوا اسکریپت شباهت زیادی به هم ندارند اما می توان از آنها برای اهداف مشابه استفاده کرد.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط