اهمیت رباتیک در آموزش فناوری

در این مقاله با توسکانیک همراه باشید تا به شما بگوییم چرا رباتیک برای آموزش فناوری عالی است.

در طی چند سال گذشته به دلیل پیشرفت فناوری ، چیزهای زیادی تغییر کرده است. فناوری های جدید در همه جا وجود دارند و جامعه آهسته آهسته با آنها سازگار می شود. آموزش و پرورش نیز چالش بزرگی برای آموزش فناوری به دانش آموزان ، در سالهای آینده دارد. رباتیک راهی عالی برای آموزش فناوری به کودکان و دانش آموزان است. علاوه بر دانش آموزان ، هر کس در هر سنی می تواند فناوری را از طریق رباتیک یاد بگیرد.

اهمیت رباتیک در آموزش فناوری

یادگیری هرگز خیلی سرگرم کننده نبوده است. امروزه بسیاری از دولت ها سعی می کنند برنامه نویسی را نیز جزو دروس دبیرستان قرار دهند تا دانش آموزان آمادگی بیشتری برای ورود به دنیای دیجیتال که در انتظار آن ها است ، داشته باشند. با این حال یادگیری برنامه نویسی ممکن است برای برخی افراد بسیار خسته کننده باشد و آنها را خیلی زود دلسرد کند.

خوشبختانه تلاش های زیادی برای سرگرم کننده کردن برنامه نویسی انجام شده است. به عنوان مثال Blockly یک برنامه عالی است ، که در آن دانش آموزان به جای نوشتن کد ، بلوک های گرافیکی را جا به جا می کنند که سرگرم کننده تر است.

افزایش تمرکز دانش آموزان

از طرفی اگر کودکان و دانش آموزان بتوانند برنامه نویسی اولیه را از طریق یک سیستم فیزیکی واقعی یاد بگیرند ، تمرکز بیشتری خواهند داشت و با مشاهده مستقیم نتیجه ، می توانند برنامه را اصلاح کنند. به عنوان مثال آن ها می توانند برنامه ای مانند زیر نوشته و نتیجه را روی ربات ببینند:

“به سمت چپ برو -> 2 ثانیه صبر کن -> در حالی که ربات در نقطه A نیست ، به جلو برو -> سپس یک ابزار را بگیر -> و غیره”.

ربات با کد واقعی ساخته شده از بلوک های گرافیکی ، این برنامه را اجرا خواهد کرد. این روش یادگیری باعث سرگرمی بیشتر فناوری و برنامه نویسی خواهد شد ، در نتیجه دانش آموزان بیشتری به آن علاقه مند شده و مایل به ادامه کار و یادگیری چیزهای بیشتری می شوند.

یادگیری رباتیک در جامعه و همه پروژه های پیرامون آن آسان تر است. وقتی رباتیک یاد می گیرید ، تنها نیستید. بسیاری از پروژه ها به صورت آنلاین در دسترس هستند ، افرادی آماده کمک به شما و ارائه مشاوره از طریق انجمن های رباتیک ، چت و غیره هستند.

آوردن فناوری رباتیک برای دانشجویان کار سختی نیست. شما می توانید به راحتی با استفاده از Arduino ، یک بستر الکترونیکی منبع باز عالی که در بسیاری از پروژه های رباتیک استفاده می شود ، به آموزش رباتیک بپردازید. برای پروژه های پیچیده تر ، یا اگر می خواهید علوم کامپیوتر تدریس کنید ، می توانید از Raspberry Pi ، پروژه منبع باز دیگری که توسط بنیاد Raspberry Pi پشتیبانی می شود ، استفاده کنید.

رباتیک در چه زمینه هایی به شما آموزش می دهد؟

رباتیک می تواند زمینه های زیادی را به شما آموزش دهد. رباتیک یک دامنه وسیع و عظیم است که به بسیاری از زیر دامنه ها مانند مکانیک ، الکترونیک و علوم کامپیوتر متکی است. هنگام یادگیری رباتیک ، می توانید با این 3 دامنه ، به طور جداگانه یا همه با هم آشنا شوید. به عنوان مثال ، برای برنامه نویسی روی یک ربات ، شما باید به محدودیت های فیزیکی و در نتیجه به طراحی مکانیکی اهمیت دهید.

پروژه های رباتیک برای گروه های دانشجویی هم جالب است. دانش آموزان نیز از رشته های مختلف می توانند روی یک سیستم رباتیک با هم کار کنند ، که باعث ایجاد انگیزه در آن ها می شود و به آنها اجازه می دهد تا در مورد رشته خود و رشته دانش آموزان دیگر ، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

آمادگی دانش آموزان برای شغل مهندسی

دانش آموزان برای شغل مهندسی خود آمادگی بیشتری خواهند داشت. اکثر دانشجویان مهندسی یا کسانی که به مهندسی علاقه مند هستند ، معمولاً این سوال را می پرسند: “مهندس واقعاً چه کاری انجام می دهد؟”.

پاسخ به این سوال دشوار است اما با آوردن پروژه های رباتیک در دبیرستان ها و دانشگاه ها ، دانش آموزان این فرصت را خواهند داشت که با رشته مهندسی و کارهایی که یک مهندس باید انجام دهد آشنا شوند.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط