اهمیت یادگیری رباتیک در مدارس

تکنولوژی در حال تغییر روش کار مردم در هر قسمت از جهان است و همچنان به گسترش خود ادامه می دهد. به نظر شما یادگیری رباتیک در مدارس چه اهمیتی دارد ؟

حقیقت این است که موسسات آموزشی در حال حاضر کار زیادی در این زمینه انجام می دهند. در واقع ، هر آنچه امروز در رباتیک می بینیم می تواند ریشه در تحقیقات و الگویی دانشگاهی داشته باشد که سیاست گذاران ، دانشمندان و دولت ها را درگیر خود کند.

ربات چیست؟

ربات ها به عنوان ماشین آلات یا ابزارهای قابل برنامه ریزی تعریف می شوند که می توانند با اجرای دستورات ورودی جایگزین انسان در انجام طیف وسیعی از کارها شوند. انتظار می رود این ربات ها به زودی از ویژگی های پیشرفته تری نیز برخوردار شوند.

الکسا ، یک ربات صوتی است که توسط آمازون ساخته شده و با توانایی یادگیری مهارت های جدید از طریق رابط صدای خود ، پیش از این خبرساز شده است. ربات انسان نما مانند Sophia نیز یکی دیگر از نشانه های چگونگی حرکت سریع جهان به آینده ربات ها است. در واقع قابلیت های رباتیک شباهت زیادی به توانایی های انسان دارند.

چرا یادگیری رباتیک در مدارس ؟

رباتیک در بسیاری از مدارس سراسر جهان در حال گسترش است. توجه به این نکته مهم است که معلمانی که دوره هایی را در این زمینه برگزار می کنند باید دانش کافی در زمینه برنامه نویسی و مهارت های دیگر داشته باشند.
دانش آموزان با یادگیری رباتیک و بهره مندی از مزایای بسیار زیاد آن نه تنها از حال حاضر به خوبی استفاده می کنند ، بلکه برای آینده نیز آماده می شوند.

یادگیری رباتیک در مدارس
با توسکانیک همراه باشید تا شما را با 7 دلیل برای یادگیری رباتیک در مدارس آشنا کنیم.

7 دلیل برای یادگیری رباتیک در مدارس

تفکر خلاقانه

بسیاری از زمینه های دانش به طور همزمان شامل خلاقیت و سرگرمی نیستند، اما مطالعات نشان داده است که رباتیک شامل هر دو است. در واقع ، دانش آموزان دوست دارند در فعالیت هایی شرکت کنند که در آن کنترل کامل دارند ، چیزی که با استفاده از رباتیک امکان پذیر است. از طرفی هنگامی که بچه ها چیزی می سازند، دوست دارند آن را گسترش داده و ویژگی های بیشتری به آن اضافه کنند.

تجربه کار عملی

یادگیری عملی باعث افزایش تمرکز و سطح توجه می شود ، زیرا هرچه دانش آموزان مهارت های تجربی بیشتری یاد بگیرند ، بیشتر می خواهند به فعالیت های خود ادامه دهند.

آمادگی

با توجه به اینکه فناوری های پیشرفته ای مانند هوش مصنوعی ، اتومبیل های بدون راننده و فضاپیماها هر روز زیاد می شوند ، نسل حاضر باید بیش از گذشته برای تغییرات فناوری آماده باشند.

مهارت برنامه نویسی

با گسترش بیشتر هوش مصنوعی در خانه ها ، مدارس و ادارات ، کمی دانش برنامه نویسی به همه افراد کمک می کند تا نحوه کار این ربات ها را درک کنند.

استقامت

ایجاد و برنامه نویسی ربات ها چالش برانگیز است. با این حال ، این چالش ها به دانش آموزان کمک می کند تا با انگیزه بیشتر به کار خود ادامه دهند. این عزم راسخ برای هر فعالیت فنی یا علمی بسیار مهم است.

کار گروهی

رباتیک طیف وسیعی از مهارت ها را در خود گنجانده و یک محیط یادگیری برای افراد، با استعدادهای مختلف را ایجاد می کند. اگر این فعالیت ها به درستی تقسیم شوند، دانش آموزان با کار گروهی نیز بیشتر آشنا می شوند.

سرگرم کننده

یادگیری در مورد رباتیک سرگرم کننده است و با گذشت زمان این بیشتر هم خواهد شد. زیرا طراحان ربات ها به طور مداوم در حال گسترش این علم هستند.

سخن پایانی
مربیان باید از آخرین مهارت ها و دانش برای آموزش موثر استفاده کنند. از طرفی باید بپذیرند که رباتیک در زمینه یادگیری روش های مختلف در سراسر جهان، زمینه جدیدی را ایجاد می کند.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط