مهارت های لازم برای شغل رباتیک

برای یک شغل در رباتیک چه چیزی بخوانید؟مهارت های لازم برای ساخت ربات چه چیزهایی هستند؟ کدام رشته ها را باید بخوانید؟ چگونه می توانید کار رویایی خود را در رباتیک آغاز کنید؟ این روزها منابع زیادی برای مطالعه و یادگیری رباتیک وجود دارد ، اما دانستن اینکه کدام منبع پاسخی مناسب به نیازهای شماست دشوار است.

بیایید مسیرهای مختلفی را که می توانید به سمت حرفه رباتیک طی کنید و مهارت هایی که برای مهندسی رباتیک نیاز دارید را بررسی کنیم.

با توسکانیک همراه باشید تا باهم مهارت های لازم برای داشتن شغل رباتیک را بررسی کنیم.

برای یک شغل در رباتیک چه چیزهایی باید بخوانید؟

مهندسان رباتیک کمی درباره همه چیز (حداقل همه چیزهایی که برای رباتیک مهم است) می دانند.آنها پل ارتباطی بین مهندسی مکانیک ، مهندسی برق ، علوم کامپیوتر و حتی روانشناسی هستند. علم رباتیک ، فقط به معنی ساخت ربات نیست. برای اینکه یک مهندس رباتیک باشید ، باید طیف وسیعی از مهارت ها و زمینه های تخصصی مختلف را داشته باشید.

مطمئنا مشاغل دیگر در رباتیک ، مثل تکنسین رباتیک ، یک برنامه نویس یا حتی یک اپراتور رباتیک به معنی مهندس رباتیک بودن نیست. همه مشاغل رباتیک نیازی به دریافت مدرک دانشگاهی ندارند. بعضی از آنها فقط با گذراندن دروس اصلی مناسب در دبیرستان امکان پذیر است.

نحوه شروع کار در رباتیک

رباتیک یک انتخاب شغلی ساده نیست. این حرفه واقعا بین رشته ای است که باعث می شود از بسیاری از مشاغل سنتی متفاوت باشد.
شما می خواهید دکتر شوید؟ پزشکی بخوانید.
شما می خواهید پل بسازید؟ مهندسی عمران بخوانید.
شما می خواهید با ربات ها کار کنید؟ خوب … شما می توانید الکترونیک ، علوم کامپیوتر ، بیوتکنولوژی ، تولید ، علوم شناختی بخوانید … مسیرهای زیادی برای کار در رباتیک وجود دارد!

موضوعات اصلی برای دانش آموزان دبیرستان بیایید با بررسی سطح تحصیلات دبیرستان شروع کنیم.
توصیه خوب برای کسی که به رباتیک علاقه مند است و باید دروس دبیرستان خود را انتخاب کند چیست؟
در ابتدایی ترین سطح ، 2 موضوع اصلی وجود دارد که برای شروع در زمینه رباتیک به آنها نیاز دارید:

ریاضیات

ریاضیات یک چیز ضروری است. نیازی نیست که شما جان نش باشید – ریاضیدان مشهور آمریکایی – اما درک خوب جبر و هندسه برای برای کار در حوزه رباتیک ضروری است.

فیزیک

داشتن درک جامع از علم مهم است اگر می خواهید در هر شاخه ای از مهندسی کار کنید، باید با فیزیک رابطه ی خوبی داشته باشید. زیرا دانش بنیادی را در مورد انرژی ، مدارهای الکتریکی ، مکانیک ، علوم مواد و سایر موضوعات کلیدی رباتیک فراهم می کند.

سایر دروس مفید دبیرستان

هر کشوری مجموعه دروس متفاوتی دارد که در مدارس آموزش داده می شود ، بنابراین تعیین لیستی که برای همه کاربرد داشته باشد دشوار است. اما در حالت کلی یادگیری این 3 مهارت به خوبی شما را برای ورود به حوزه رباتیک آماده می کند:

محاسبات و برنامه نویسی

برنامه نویسی برای رباتیک مهم است ، بنابراین موضوعاتی مانند علوم کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی یک انتخاب عالی هستند.

طراحی و فناوری

موضوعاتی که می توانند جنبه عملی مهندسی را تقویت کنند، شامل طراحی محصول ، ارتباطات گرافیکی ، مطالعات فن آوری و ساخت هستند.

رشته های خاص مهندسی

برخی از مدارس دروس مربوط به رشته های مهندسی خاص مانند خودرو ، مهندسی زیستی ، الکترونیک ، مکاترونیک و مهندسی مکانیک را ارائه می دهند. همه اینها می تواند برای رباتیک دوستان مفید باشد.

رشته های مهندسی برای ورود به حوزه رباتیک

“The Body” – مهندسی مکانیک –

این شاخه از مهندسی به سیستم های فیزیکی تشکیل دهنده یک ربات نگاه می کند. عناوین فرعی مانند مکانیک ، مهندسی ساخت و مواد ، هسته اصلی رباتیک صنعتی هستند.

“سیستم عصبی” – مهندسی برق و الکترونیک –

این شاخه از مهندسی اصول الکترونیک ، سیستم های جاسازی شده ، برنامه نویسی سطح پایین و تئوری کنترل را به شما یاد می دهد. اغلب ، دوره های مهندسی برق همچنین تخصص هایی در زمینه رباتیک ارائه می دهند که بیشتر از طراحی مکانیکی حول کنترل ربات ها متمرکز خواهند بود.

“مغز” – علوم کامپیوتر –

به نظر می رسد بسیاری از افراد از طریق علوم کامپیوتر وارد رباتیک می شوند. این روند با عادی شدن سیستم عامل های استاندارد سخت افزاری رباتیک ، ادامه خواهد یافت. سیستم عامل های رایج، تمرکز تحقیق را از سخت افزار فیزیکی حذف می کنند و در عوض به محققان اجازه می دهند تا بر روی نرم افزار و برنامه نویسی سطح بالا تمرکز کنند. غالباً ، دوره های علوم کامپیوتر شامل مباحث برنامه نویسی رباتیک ، مانند هوش مصنوعی و طراحی نرم افزار می شوند. اینها هسته اصلی 3 هستند ، اما مسیرهای بسیار دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای کار در رباتیک طی کنید.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید ، راه های بسیاری وجود دارد که می تواند به شما در زمینه ورود به حوزه رباتیک کمک کند. شما باید یکی را انتخاب کنید که متناسب با علایق شما باشد.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط