آینده ربات ها در زندگی انسان ها

با توسکانیک همراه باشید تا در این مقاله نگاهی به آینده ربات ها در زندگی انسان ها داشته باشیم.

دفعه دیگری که می خواهید بنزین بزنید ، فقط به پمپ بنزین خودکار فکر کنید تصور چنین پیشرفتی هنگام شروع پمپ بنزین ها دشوار بود، اما اکنون حتی ساکنان مناطق روستایی ایالات متحده نیز به چنین ربات هایی دسترسی دارند. این فقط یک نمونه از چگونگی تأثیر هوش مصنوعی بر نحوه زندگی ما است.
شرکت های برتر فناوری در حال تغییر دائمی در تغییر روش پیاده سازی رباتیک در زندگی روزمره مردم هستند ، که ما را به یک آینده هیجان انگیز رهنمون می کند.
بیایید کمی پیش بینی انجام دهیم ، بر اساس روند فعلی ، در اینجا چند راه وجود دارد که می توانیم انتظار داشته باشیم آینده ربات ها در زندگی انسان تاثیر گذار باشد.

آینده ربات ها در زندگی انسان

1. رباتیک در امنیت عمومی

فناوری مصنوعی برای پیش بینی و کشف جرم ممکن است بسیار دور از ذهن به نظر برسد ، اما برای آینده ای که ما در حال بررسی آن هستیم کاملاً ممکن است. به عنوان مثال فیلم های هواپیماهای بدون سرنشین ، نشان از به وقوع پیوستن این اتفاق است. علاوه بر این ، تشخیص خودکار فعالیت های مشکوک قبل از انجام هیچ گونه اقدامی برای سیستم های امنیتی که دوربین دارند ،نیز نشان از کشف جرم از طریق هوش مصنوعی است.

این فناوری جامعه را به طرزی بسیار مهم تغییر خواهد داد: به مسئولان اجرایی قانون اجازه می دهد هر زمان رفتار مشکوکی مشاهده شد، سریع اقدامات لازم را انجام دهند.

2. ربات ها در آموزش

همانطور که کندرا رابرتز ، یک متخصص آموزشی توضیح می دهد ، “یک معلم توانایی پاسخگویی به نیازهای یادگیری شخصی را برای هر دانش آموز در کلاس ندارد. یادگیری مبتنی بر رایانه در حال تغییر موارد در این زمینه است. جایگزین معلم نمی شود ، اما دانش آموزان را قادر می سازد تا با سرعت خود یاد بگیرند. ”
ربات ها روند یادگیری شخصی را تقویت می کنند. NAO ، ربات انسان نما ، در حال حاضر در حال ایجاد پیوند با دانشجویان از سراسر جهان است. این ربات دارای حواس مهمی از جمله حرکت ، گوش دادن ، صحبت کردن و اتصال است.

3. ربات ها در خانه

ربات های خانگی در حال حاضر بخشی از زندگی ما شده اند. ما می توانیم برای تمیز کردن خانه از جارو برقی کمک بگیریم یا اجاق گاز خود را تنظیم کنیم تا زمانی که کار ما تمام شد غذا هم آماده باشد. اجاق های رباتیک چند منظوره بدون دخالت ما قادر به سرخ کردن ، بخار کردن ، پختن ، پختن آرام و انجام هر عمل دیگری هستند. ما فقط آنها را تنظیم می کنیم.
این ربات ها احتمالاً به نسخه پیشرفته تری تبدیل خواهند شد و این تحولات ممکن است در نهایت باعث تغییر کل ظاهر و احساس خانه های ما شود!

4. ربات ها به عنوان همکار

ربات ها تأثیر عمیقی در محل کار آینده خواهند داشت. آنها توانایی پذیرش چندین نقش در یک سازمان را پیدا خواهند کرد ، بنابراین وقت آن رسیده است که ما به نحوه تعامل با همکاران جدید خود فکر کنیم.
دستگاه ها از نظر تشخیص صدا احتمالاً تکامل بیشتری خواهند داشت، بنابراین ما از طریق دستورات صوتی با آنها ارتباط برقرار خواهیم کرد.
به نظر می رسد آینده ای کاملاً دست یافتنی است ، نه؟

5. ربات ها ممکن است شغل ما را بر عهده بگیرند

چه بخواهیم و چه نخواهیم ، ربات ها در حال حاضر جایگزین بسیاری از افراد در مشاغل خود شده اند. مشاغل مدیریت اداری ، تدارکات و حمل و نقل نیز در معرض خطر جایگزینی قرار دارند. وسایل نقلیه خودمختار را به خاطر می آورید؟ خوب ، ممکن است در آینده آنها را به صورت کامیون های بزرگ در جاده ها ببینیم.

6. ربات های بهداشتی

ما همچنین به دنبال آینده ای متفاوت برای مراقبت های بهداشتی هستیم. به جای مراجعه به یک پزشک مراقبت های اولیه ، که ما را با یک گوشی پزشکی معاینه کند ، ربات های هوشمندی خواهیم داشت که این وظایف را انجام می دهند. آنها با بیماران تعامل کرده و شرایط آنها را بررسی می کنند. همچنین در صورت نیاز قرارهای بعدی را تنظیم خواهند کرد.
داروسازی تغییرات عظیم تری را به همراه خواهد داشت. آنها مانند خودپردازهای دارویی خواهند بود و ما می توانیم به راحتی بدون اینکه با کسی صحبت کنیم داروهای خود را دریافت کنیم.

7. رباتیک برای سرگرمی

ربات ها بیش از هر زمان دیگری شخصی ، تعاملی و جذاب می شوند. با رشد این صنعت ، واقعیت مجازی در آینده نزدیک وارد خانه های ما خواهد شد. ما قادر خواهیم بود از طریق مکالمه با سیستم های سرگرمی در خانه خود ارتباط برقرار کنیم ، و آنها به تلاش های ما برای برقراری ارتباط پاسخ خواهند داد.

8. ربات ها سطح زندگی ما را بالا می برند.

آینده ربات ها در زندگی انسان

ما آن را با انقلاب صنعتی دیده ایم و دوباره تکرار خواهد شد. طبق برآوردهای سازمان ملل ، طی پنج دهه گذشته میزان فقر نسبت به 50 سال قبل به میزان بیشتری کاهش یافته است. این به این دلیل است که اقتصاد جهانی هفت برابر رشد کرده و فناوری سهم بزرگی در این پیشرفت داشته است.
با استفاده از نرم افزار و خودکار سازی انواع کارها ، ما به دنبال آینده راحت تری برای خود هستیم. آیا مشتاق حضور در آن نیستید؟

آخرین مقالات

مقالات مرتبط