10 ربات انسان نما برتر دنیا

ربات ها دارای اشکال و اندازه های مختلف هستند. اما ، شاید جذاب ترین ، دوست داشتنی ترین و قابل قبول ترین حالت آن ها وقتی است که شبیه ما انسان ها باشند. ربات های انسان نما برای تحقیقات و اکتشافات فضایی ، کمک های شخصی و مراقبت ، آموزش و سرگرمی ، جستجو و نجات ، روابط عمومی و بهداشت استفاده می شوند.
قبل از همه گیری ویروس کرونا و عدم اطمینان اقتصادی ، انتظار می رفت که در بازار جهانی ربات های انسان نما تا سال 2026 به 13 میلیارد دلار برسد.در حالی که بازار در حال حاضر ثبات ندارد ، استفاده از ربات ها روز به روز در حال افزایش است.

به عنوان مثال ، یک بیمارستان صحرایی که توسط روبات ها کار می کنند – بیمارستان Smart Field – در اوایل ماه مارس در ووهان چین افتتاح شد. در آنجا ، روبات های انسان نما – اهدا شده توسط CloudMinds Technology ، مشغول ضد عفونی ، اندازه گیری دما ، تحویل غذا و دارو و سرگرم کردن کادر پزشکی و بیماران هستند.
با انتشار ویروس به سایر نقاط جهان ، ربات ها در بسیاری از کشورها مستقر می شوند. برخی از روبات ها می توانند پرستاران خسته در بیمارستان ها را تسکین دهند ، نظافت و کارهای اولیه را انجام دهند ، برخی دیگر در انبارها کمک می کنند ، ربات های صنعتی می توانند به تولید برخی از شرکت های تولید کننده کمک کنند در حالی که همکاران انسانی آنها در قرنطینه هستند.

ربات انسان نما

با توسکانیک همراه باشید تا در ادامه مقاله به معرفی 10 ربات برتر دنیا که ربات های انسان نما هستند بپردازیم.

10 ربات انسان نما برتر دنیا

Robotic Avatar

در ابتدا توسط تویوتا در سال 2017 معرفی شد ، T-HR3 یک ربات انسان نما است که مانند یک آواتار در دنیای واقعی از حرکات اپراتور انسانی خود تقلید می کند.T-HR3 که برای بازیهای المپیک توکیو به روز رسانی شده است ، کنترل بهتری دارد و می تواند طبیعی تر راه برود. این ربات انسان نما که به عنوان یک سرویس حرکتی تصور می شود ، در آینده قادر به انجام جراحی خواهد بود در حالی که اپراتورهای آنها یعنی پزشکان انسان ، می توانند آنها را از قسمت دیگری در جهان کنترل کنند. همچنین می تواند به کسانی که از انسان های دیگر مراقبت میکنند کمک کند تا کار خود را از راه دور انجام دهند .
اگر ربات ها به شکل انسان باشند بهتر است چون در این صورت میتوانند از ابزار و محیط مشابه انسان استفاده کنند.

Robotic Ambassador

شاید شناخته شده ترین چهره ربات انسان نما ، چهره سوفیا ، یک ربات انسان نمای اجتماعی باشد که توسط شرکت هانسون رباتیک در هنگ کنگ ساخته شده است.
در سال 2020 ، ربات چهار ساله مجهز به هوش مصنوعی به نقش خود به عنوان یک سفیر رباتیک ادامه می دهد و به پیشرفت تحقیقات ربات ها و تعاملات انسان و ربات کمک می کند.
سوفیا که توسط انسان آموزش دیده است می تواند حرکت کند ، صحبت کند ، برخی احساسات را نشان دهد ، نقاشی بکشد و آواز بخواند.

Delivery Robot

این ربات انسان نما بدون سر اندام های زیرکی دارد و مملو از حسگر است. می تواند از پله ها ، موانع مختلف و انواع زمین ها حرکت کند. می تواند روی یک پا تعادل داشته باشد ، اما معمولاً به صورت قائم راه می رود و به اندازه کافی قدرت دارد تا جعبه هایی با وزن 40 پوند را برداشته و روی هم قرار دهد.
میتواند سوار اتومبیلی بدون راننده شود و بسته ها را به مشتریان تحویل دهد و کل مراحل تحویل را خودکار کند. در حال حاضر ، در حال حاضرشرکت در حال آزمایش نحوه واکنش انسان هنگام ملاقات با این ربات است.

Research Humanoid

مهندسان مکانیک دانشگاه تهران از سال 2010 روی ربات های سورنا کار کرده اند. آخرین مدل آنها ، سورنا IV ، یک انسان نما در اندازه بزرگسالان است که گفته می شود قادر به تشخیص چهره و جسم ، تشخیص گفتار و تولید آن است و دارای سرعت 0.7 کیلومتر در ساعت است. 43 درجه آزادی دارد و دستان زرق و برق دار آن می تواند اشکال مختلف را بگیرد. مهندسان از سورنا برای تحقیق در مورد حرکت دو پا ، هوش مصنوعی و جذب دانش آموزان به سمت مشاغل مهندسی استفاده می کنند.

Digital Humanoids

ربات های انسان نمای دیجیتالی مانند انسان ها به نظر می رسند و رفتار می کنند اما کاملاً مجازی هستند. یک نمونه از آن Neons آزمایشگاه فناوری و تحقیقات پیشرفته (STAR) سامسونگ ، موجوداتی مجهز به هوش مصنوعی با شخصیت و ظاهری منحصر به فرد است. این انسانهای مصنوعی برای پاسخگویی به سوالاتی مانند Alexa و Siri طراحی نشده اند ، بلکه قرار است احساساتی را نشان دهند ، از تجربیات بیاموزند و گفتگوی واقعی داشته باشند. هر نئون توسط رایانه تولید می شود و ضرورتاً مبتنی بر افراد واقعی نیست و هر یک را می توان برای نقشی متفاوت مانند پزشک مجازی یا مربی یوگا سفارشی کرد.

Robotic Bartender

Kime رباتی است که در سرو غذا و نوشیدنی استفاده میشود و توسط Macco Robotics در اسپانیا تولید شده است. یک سر و تنه شبیه انسان دارد و دو بازو در داخل کیوسک قرار دارد Kime. که در پمپ بنزین های اروپا و یک کارخانه آبجوسازی اسپانیایی آزمایش شده است ، کاملاً در ریختن آبجو تبحر دارد و می تواند تا 300 لیوان در ساعت را سرو کند.
این ربات از 14 تا 20 درجه آزادی برخوردار است ، دارای حسگرهای هوشمند است و از مهارت های یادگیری ماشینی برای پیشرفت مهارت های خود استفاده می کند.

Robotic Actor

Engineered Arts توسط کارگردان ویل جکسون در سال 2004 تاسیس شد ، یک شرکت در انگلستان است که با همکاری بین هنرمندان ، مهندسان مکانیک و رایانه و انیماتورها ، ربات های انسان نمای مختلف برای سرگرمی تولید می کند. به عنوان مثال ، اولین ربات معروف RoboThespian – بازیگری رباتیک است که همراه با کتابخانه ای از برداشت ها ، سلام ها ، آهنگ ها و حرکات است.

چندین مورد از این موارد را می توان به هم اضافه کرد تا به یک تئاتر رباتیک ، یک سیستم یکپارچه از ربات ها ، مسیرهای حرکتی ، نرم افزار انیمیشن ، کنترل صفحه لمسی ، روشنایی ، صدا و کنترل دستگاه خارجی تبدیل شوند. این شرکت در حال کار بر روی اضافه کردن توانایی RoboThespian برای راه رفتن به تنهایی است ، اما در حال حاضر حرکت را می توان از طریق یک سیستم مخفی از آهنگ ها و عروسک ها انجام داد.

Robonauts

چندین کشور برای اکتشافات فضایی کار کرده اند. در هند ، Vyommitra، یک روبات انسان نما ، قرار است در دسامبر سال 2020 با پرواز فضایی بدون سرنشین پرتاب شود. این ربات برای انجام آماده سازی برای مأموریت های خدمه آینده ، قرار است آزمایشات ریز جاذبه ای را انجام دهد.

مرکز فضایی جانسون ناسا روی چندین انسان نما از جمله Robonaut 2 (که هفت سال را در ISS سپری کرد) و Valkyrie کار کرده است. این احتمال وجود دارد که انسان نما های فضایی آینده برای مقاومت در برابر محیط های سخت ماه یا مریخ طراحی شوند.

Educational Robot

Pepper به عنوان کمکی دوستانه برای خواندن احساسات ،برای کار به عنوان پذیرنده ، خرده فروشی و حتی به عنوان یک پرستار بچه طراحی شده است. اکنون ، Pepper با یک محیط توسعه آموزشی یکپارچه (IDE) ، به نام Tethys ، همراه است که برای آموزش نحوه کدگذاری به دانش آموزان ایجاد شده است. با استفاده از این نرم افزار ، دانش آموزان می توانند برنامه ربات را برای حرکت ، گفتگو ، بیان و نمایش پیام های مختلف بر روی صفحه نمایش خود ، همگی در زمان واقعی ، برنامه ریزی کنند. این شرکت امیدوار است که این ابتکار الهام بخش نسل آینده مهندسان و رباتیک ها باشد.

Collaborative Humanoids

به عنوان مثالWalker توسط UBtech Robotics برای همکاری با انسانها در خانه هایشان طراحی شده است. با استفاده از دستکاری کننده های هفت درجه آزادی ، ربات انسان نما برای انجام کارهای خانه و کنترل خانه هوشمند ساخته شد.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط