معرفی ربات SpotMini از شرکت Boston Dynamics

تاریخچه شرکت بوستون داینامیکس

Boston Dynamics بسیاری از شگفت انگیزترین حیوانات رباتیک را تولید کرده است. این شرکت در سال 1992 از MIT خارج شد. این شرکت چند ربات بسیار پیشرفته را ساخته است ، به ویژه آنهایی که حرکت حیوانات را تکرار می کنند. Boston Dynamics یک شرکت است که ربات هایی را نشان می دهد که می توانند سریعتر از اوسین بولت که بزرگترین دونده سرعت تمام دوران است دو سرعت داشته باشند. آنها می توانند به داخل ساختمان ها بپرند و می توانند بیشتر ژیمناست ها را از پشت برگردانند. مشهورترین کارهای این شرکت ، ربات های محرک سگ هستند. یکی از این ربات ها SpotMini می باشد که امروز در توسکانیک می خواهیم با این ربات آشنا شویم.

Spot Mini

 سگ رباتی SpotMini

سگ رباتی SpotMini ساکت ترین و کوچکترین ربات Boston Dynamics است که برای حرکت در محدوده منازل یک خانه طراحی شده است و می تواند زیر میزها را بلرزاند و با بازوی مفصل خود اشیا را بگیرد. بیشتر ربات های دیگر شرکت Boston Dynamics ، از جمله انسان نمای اطلس و اسب بزرگ L3 ، حجیم ، کثیف و پر سر و صدا هستند ، از این رو برای کار در فضای باز طراحی شده اند. در صورتیکه SpotMini به دلیل حجم کم و کم بودن سر و صدایش برای کار در منازل بسیار مناسب است.

این ربات نسخه کوچک تر و جدیدتری از اسپات می باشد که کاملا الکتریکی است. SpotMini می تواند بعضی از وظایف خود را به طور کاملا مستقل انجام دهد ، اما اغلب از انسان برای هدایت سطح بالا استفاده می کند.

SpotMini  بازوی مفصلی جدیدی در پشت خود  دارد که توانایی بلند کردن و نگه داشتن اشیایی به اندازه یک لیوان را دارد. وزن آن با بازوی متصل 29.5 کیلوگرم (65 پوند) است و می تواند  حدود 90 دقیقه با شارژ کار کند. SpotMini همچنین می تواند از پله ها بالا برود و در اطراف موانع مختلف مانند صندلی ها حرکت کند. این ربات دارای سنسور های مختلفی می باشد که این سنسورهای مختلف شامل دوربین ها، ژیروسکوپ حالت جامد (IMU) و سنسورهای proprioception را در خود جای داده است. این سنسورها برای استفاده از موبایل در کنترل این ربات کمک می کنند.

سالهاست که داشتن ربات های خانه آرزوی بسیاری از ماهاست و از نظر ما وجود ربات مفید در خانه داستانی علمی تخیلی است ، اما اکنون این داستان کم کم تبدیل به واقعیت شده است. SpotMini نزدیکترین کسی است که به رباتی رسیده است که از نظر جسمی می تواند در خانه مفید باشد.

ربات Spot Mini

سخت افزار ربات SpotMini

Spot می تواند راه برود ، از موانع به راحتی عبور کند ، از پله ها بالا برود و موارد بسیار دیگری. سخت افزار این ربات تقریباً کاملاً سفارشی است. دارای برد های محاسباتی قدرتمند برای کنترل و پنج ماژول سنسور در هر طرف بدنه Spot قرار دارد که به آن امکان می دهد از هر جهتی فضای اطراف خود را بررسی کند. پاها توسط 12 موتور سفارشی با کاهش ، با حداکثر سرعت 1.6 متر بر ثانیه تامین می شوند. علاوه بر پیکربندی اولیه ، می توانید حداکثر 14 کیلوگرم سخت افزار اضافی را در رابط کاربری بارگذاری ادغام کنید.

 

آخرین مقالات

مقالات مرتبط