7 نکته در مورد ربات مریخ نورد استقامت که نمی دانید

هفت نکته در مورد ربات مریخ نورد استقامت که نمی دانید

  1. مریخ نورد Perseverance برای غلبه بر چالش ها از روح ناسا برای غلبه بر چالش ها استفاده می کند.

ربات مریخ نورد استقامت مأموریت سختی دارد. چرا که نه تنها باید روی یک سیاره خشن فرود بیاید. بلکه باید بر روی اهداف علمی خود نیز کار کند: جستجوی علائم حیات میکروبی باستانی. توصیف خاک شناسی و آب و هوای سیاره، جمع آوری نمونه های سنگ و رسوبات که با دقت انتخاب شده. و برای بازگشت به زمین و هموار کردن راه اکتشافات انسان در آن سوی ماه استفاده خواهد شد.

 

  1. مریخ نورد استقامت از تجربیات سایر مریخ نوردها برای دستیابی به اهداف خود بهره می برد

اولین مریخ نورد ناسا – Sojourner – در سال 1997 نشان داد که یک ربات می تواند در سیاره سرخ حرکت کند. Spirit و Opportunity که در سال 2004 فرود آمد. شواهدی یافت که نشان می دهد این سیاره زمانی قبل از تبدیل شدن به یک صحرای یخ زده میزبان آب روان بود. کنجکاوی که از سال 2012 به کاوش در مریخ پرداخته است، کشف کرد که محل فرود آن، دهانه گیل، میلیاردها سال پیش محل دریاچه ای بوده است.  محیطی که می تواند زندگی میکروبی را پشتیبانی کند.

استقامت قصد دارد تا گام بعدی را بردارد. به عنوان یک هدف اصلی به دنبال پاسخ دادن به یکی از سوال های اصلی نجوم شناسی است: آیا علائمی وجود دارد که زمانی زندگی در مریخ وجود داشته است؟

 

  1. مریخ نورد در مکانی با پتانسیل بالا برای یافتن نشانه هایی از حیات میکروبی گذشته فرود آمده است

دهانه Jezero  که 28 مایل (45 کیلومتر) عرض دارد و در لبه غربی Isidis Planitia واقع شده است، حوضی غول پیکر درست در شمال استوا مریخ است. که مدتها پیش با برخورد یک سنگ فضایی به سطح زمین حفر شد. حدوداً 3 تا 4 میلیارد سال پیش در Jezero، رودخانه ای حاوی آب به اندازه دریاچه ی تاهو در آن جاری شد.

 

  1. استقامت داده های مهمی در مورد خاک شناسی و آب و هوای مریخ جمع آوری خواهد کرد

مدارگردهای مریخ در حال جمع آوری تصاویر و داده های دیگر از دهانه Jezero از حدود 200 مایل (322 کیلومتر) بالاتر از سطح سیاره هستند. اما یافتن نشانه هایی از حیات باستانی در سطح مریخ نیاز به بررسی دقیق تری دارد. این موضوع مریخ نوردی مانند استقامت را می طلبد.  که می تواند به دنبال نشانه هایی باشد که ممکن است به زندگی مرتبط باشند. و می تواند اطلاعاتی را که در آنها پیدا شده است. تجزیه و تحلیل کند تا ببیند منشا بیولوژیکی دارند یا نه.

درک شرایط آب و هوایی گذشته مریخ. و خواندن تاریخ خاک شناسی موجود در صخره های آن همچنین به ما این درک را می دهد که چرا زمین و مریخ – که از یک ماده اولیه ساخته شده اند – بسیار متفاوت هستند.

 

 

  1. استقامت اولین گام برای یک سفر رفت و برگشت به مریخ است

تأیید حیات میکروسکوپی باستان در مریخ نیازمند کشف مقدار قابل توجهی مدارک مسجل است. پایداری اولین مریخ نوردی است که یک سیستم جمع آوری نمونه به مریخ آورده است. این سیستم نمونه های امیدوار کننده ای از سنگها و رسوبات را برای بازگشت به زمین توسط یک ماموریت آینده بسته بندی می کند.

 

  1. استقامت ابزار و فناوری را به همراه دارد که زمینه را برای مأموریت های انسان به ماه و مریخ هموار می کند

سیستم ناوبری نسبی، که به طور مستقل به مریخ نورد کمک می کند تا در هنگام فرود از خطرات جلوگیری کند. و مجموعه سنسورهای ورود، کاهش ارتفاع و فرود معروف به (MEDLI2). که داده های مهم را در طول سفر به جو مریخ جمع آوری می کند، به ماموریت های انسانی آینده کمک می کند تا با خیال راحت تر و با بارهای بیشتری در جهان های دیگر فرود بیایند.

 

  1. شما هم در جریان ماموریت خواهید بود

مریخ نورد Perseverance و سایر قسمت های فضاپیمای Mars 2020 از 23 دوربین برخوردار هستند. بیش از هر مأموریت بین سیاره ای دیگر در تاریخ. آنها به مهندسان كمك می كنند تا پس از فرود ایمن مریخ نورد به مریخ در 18 فوریه 2021، مناظری با وضوح بالا را جمع آوری كنند. و تصاویری از منظره و نمونه های علمی را با جزئیات خیره كننده ارائه دهند. و مانند ماموریت های قبلی مریخ، این یکی نیز قصد دارد تصاویر خام و پردازش شده را در وب سایت مربوط به ماموریت در دسترس عموم قرار دهد.

استقامت همچنین دارای سه تراشه سیلیکونی حاوی نام نزدیک به 11 میلیون نفر است. که برای سوار شدن در این ماموریت ثبت نام کرده اند.

 

پنج شنبه ها با اخبار رباتیک در جهان همراه آکادمی رباتیک توسکانیک باشید

 

منبع: ناسا

آخرین مقالات

مقالات مرتبط