PigeonBot رباتی که مانند کبوتر پرواز می کند!!!

مدت ها بود که دانشمندان  تمام سعی خود را بکار گرفته بودند که یک ربات بسازند که از نحوه پرواز پرندگان تقلید می کند. پس از تلاش خای فراوان یک تیم از دانشگاه استنفورد یک قدم دیگر به این هدف نزدیک شده است. این تیم موفق به طراحی و ساخت ربات PigeonBot شده است.

برای طراحی ربات بالدار ، محققان ابتدا با استفاده از فیلم ضبط حرکت ، نحوه جمع شدن و خم شدن کبوترها هنگام پرواز را بررسی کردند. بر اساس نتایج ، آنها تعیین کردند که می توان 20 پر روی هر بال یک ربات را کنترل کرد. که آنها این ربات را  PigeonBot  نامیدند.

با توسکانیک همراه باشید تا در این مقاله به معرفی ربات PigeonBot بپردازیم.

 

ربات PigeonBot

این ربات یک ربات بالدار است که می تواند پیچیدگی های حرکت بال های پرندگان را در هنگام پرواز تقلید کند. پرندگان در هنگام پرواز شکل بال های خود را خیلی بیشتر از هواپیما تغییر می دهند. این امر چالش بزرگی را برای طراحان و دانشمندان ایجاد کرده است که می خواهند روش پرواز ربات ها را به پرندگان نزدیک کنند.

دیوید لنتینک ، استاد مهندسی مکانیک در دانشگاه استنفورد می گوید: ” به واسطه این حرکات است که پرندگان یاد می گیرند در ارتفاعات بالاتر و برای زمان طولانی تر پرواز کنند و راحت تر در آسمان مانور بدهند.”

لنتینک یک تیم ایجاد کرده و سرپرستی آن را بر عهده گرفت تا با تلاش در کنار یکدیگر بتوانند بعضی از ویژگی های خاص بال پرندگان را به ربات ها بدهند. نتیجه این تلاش ها ساخت ربات PigeonBot بود.

ربات PigeonBot

استفاده از جسد کبوتر

این تیم برای انجام هدفشان از جسد چند کبوتر استفاده کردند. آن ها سعی در کشف نحوه کنترل بال توسط پرندگان در هنگام پرواز را داشتند. آن ها تصور می کردند که پر ها ممکن است توسط عضلات جداگانه کنترل شوند. اما در طی این تحقیقات متوجه شدند که بعی از جنبه های حرکت بال ها بسیار ساده تر از آن چیزی است که تصور می کردند.

لنتینک می گوید که چندین دانشجوی دکترا فهمیدند که به سادگی با حرکت “مچ” و “انگشت” یک پرنده ، پرها در جای خود قرار می گیرند. وی گفت: هنگامی که مچ و انگشت پرنده حرکت می کند ، “همه پرها نیز حرکت می کنند و آنها این کار را به صورت خودکار انجام می دهند.” “و این واقعاً جالب است.”

این یافته ها اولین شواهدی است که نشان می دهد انگشتان پرنده برای هدایت بسیار مهم هستند. تیم با استفاده از 40 عدد پر کبوتر ، فنر و نوارهای لاستیکی متصل به مچ دست و انگشت ، بال پرنده را روی PigeonBot شبیه سازی کردند. هنگام حرکت مچ دست و انگشت ، همه پرها نیز حرکت می کردند.

 

 

استفاده از تونل بادی برای مشاهده عملکرد ربات PigeonBot

محققان برای مشاهده چگونگی عملکرد  ربات PigeonBot از یک تونل بادی کمک گرفتند. و به نکته ی جالب دیگری در مورد نحوه کار پرها پی بردند. در بعضی از لحظات پرواز مانند پرنده ای که بالهای خود را دراز می کند، قلاب های کوچک درون بال ها به یکدیگر گره می خورند و عملکردی شبیه به اتصال دهنده قلاب و حلقه را از خود به نمایش می گذارند. این قلاب های ریز آنقدر کوچک هستند که حتی از طریق میکروسکوپ نیز دیدن آنها سخت است.

سپس ، هنگامی که یک پرنده بال خود را به عقب می اندازد ، پرها به طور خودکار باز می شوند. جدا کردن پرهای قفل شده برای اکثر پرندگان صدایی شنیدنی ایجاد می کند. شایان ذکر است که ربات PigeonBot چیزی را که ممکن است با بالهای پرندگان همراه باشید مانند  بال زدن را در خود ندارد.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط