همه چیز راجع به کوادکوپتر و تاریخچه آن

امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، اختراعات و ابداعات گذشته بسیار پیشرفته تر از قبل ساخته میشوند. در این مقاله به کوادکوپتر و تاریخچه آن خواهیم پرداخت. کوادکوپتر ها امروزه کاربرد ها و فواید بسیاری در زمینه های گوناگون دارند که در ادامه به صورت کامل شرح داده خواهند شد. با توسکانیک همراه باشید تا با کوادکوپتر و کاربردهای آن آشنا شوید.

کوادکوپتر چیست؟

به کوادکوپترها کوادروتر نیز گفته میشود که هر دو کلمه از لحاظ معنایی با هم مشابه هستند. کواد به معنای چهار، و روتر به معنای موتور است، که در کل میتوان آن را پرنده چهار موتوره صدا زد.

کوادکوپتر و تاریخچه آن نشان میدهد که این پرنده توسط چهار موتور و سایر لوازم و ابزار جانبی ساخته شده است و به کمک نیروی محرکه چهار موتور به پرواز در می آید. با توجه به اینکه این پرنده دارای بیش از یک موتور است، به آن مولتی روتر نیز گفته میشود که به معنای چند موتوره است.

ساختار کوادکوپتر

با توجه به کوادکوپتر و تاریخچه آن درمی یابیم چرخش موتور ها و پروانه های این پهپاد، نیروهای گشتاوری را ایجاد میکند که در صورت عدم وجود مهندسی در ساخت، امکان دارد که پرنده در هنگام پرواز به دور خود بچرخد.

کوادکوپتر و تاریخچه آن

برای کنترل کوادکوپتر ها، از کم و زیاد کردن نیروی موتور ها استفاده میکنند. گاهی اوقات تغییرات نیرو باید برای هر چهار موتور یکسان باشد و گاهی اوقات نیز بستگی به شرایط کنترلی دارد.

 

کاربرد کوادکوپتر با توجه به تاریخچه آن

با توجه به کوادکوپتر و تاریخچه آن درمیابیم که کاربرد های این وسیله از زمان قدیم نیز مورد توجه بوده است، و همین نیاز ها باعث اختراع این وسیله شده است.

کوادکوپتر ها در زمینه های نظامی، تجسسی، فیلمبرداری، تفریحی و اسباب بازی ها وجود دارد و استفاده میشود. کوادکوپتر و تاریخچه آن نشان میدهد، که از گذشته تا به امروز در زمینه های مختلفی از این وسیله پروازی استفاده شده است و کاربرد آن بسیار است.

یک نمونه از استفاده های این وسیله در فیلمبرداری است، در مراسمات مختلف از این وسیله برای ضبط ویدئو در زاویه های مختلف استفاده میکنند، همچنین ثبات در پرواز یا عدم وجود لرزش در هنگام پرواز باعث شده است که طرفداران زیادی در فیلم برداری هوایی پیدا کند.

کوادکوپتر

کوادکوپتر و تاریخچه آن

در سال 1907 در یک پروژه ای به نام ” کوادکوپتر ” که برادران Jacques and Louis Breguet مجریان آن بودند، اولین کوادکوپتر آزمایشی ساخته شد. در تست این پرنده آن ها نتوانستند که آن را در آسمان نگه دارند اما موفق به پرواز درآوردن آن شدند.

کوادکوپتر و تاریخچه آن نشان میدهد  که از سال 1907 تا به امروز ما شاهد پیشرفت های این زمینه بوده ایم. در سال 1920 توسط یک مهندس فرانسوی با نام   اولین پرنده چهار پره ای ساخته شد و در همان سال توانست که مسافت 1 کیلومتر را در حدود 8 دقیقه پرواز کند.

امروزه نیز شرکت ها، کمپانی ها و دانشگاه های بسیاری در دنیا مجذوب کوادکوپتر ها شده اند و در حال رقابت در این زمینه هستند. کوادکوپتر هایی برای حمل اجسام وجود دارند که ایده همین دانشگاه های یا شرکت ها است، و امروزه برای حمل مواد غذایی یا اجسام برای افراد دیگر در شرایط وجود ویروس کرونا استفاده میشود.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط