سه شنبه ها با رزبری پای: محافظ یخچال رزبری پای

محافظ یخچال با رزبری پای

اگر برق خانه شما قطع شود، خطر خراب شدن مواد غذایی یا سایر وسایل داخل یخچال یا فریزر وجود دارد. به گفته متخصصان اگر برق یخچال به مدت ۴ ساعت قطع شده باشد. مواد غذایی فاسدشدنی درون آن باید بیرون ریخته شود. در مورد فریزر این مدت 48 ساعت می باشد. محافظ یخچال با استفاده از رزبری پای می تواند کار شما را راحت تر کند.

بنابراین فکر خوبیست که یک سیستم هشداردهنده ایجاد کنیم که اگر یخچال یا فریزر دچار تغییرات شدید دما شد اطلاع دهد. یکی از این راه حل ها توسط Rick Kuhlman ایجاد شده است. که سعی کرده با یک استفاده درست از رایانه رزبری پای، دسرهای پای یخ زده (و البته سایر مواد غذایی) را نجات دهد.

ریک تاثیرات مخرب قطعی برق را زمانی که همسرش مقدار زیادی از مواد غذایی یخ زده ی باارزش را از دست داد. متوجه شد و پس از آن اتفاق کار خود را آغاز کرد. او راه حل تقریباً کامل و کم هزینه ای با اتصال یک سنسور دما و رطوبت به یک بورد رزبری پای  Zero. با استفاده از یک کابل فلت ایجاد کرده است.

 

خنک نگه داشتن

وی می گوید: “رزبری پای Zero ارزان و فوق العاده توانمند است. و مخصوصاً برای پروژه های کوچک نیاز به ماوس و کیبورد و مانیتور ندارد و اتصال LAN بی سیم آن به راحتی برقرار میشود. اما بزرگترین دلیل مراجعه من به این رایانه بخاطر جامعیت اسناد و آموزشهایی است که از قبل وجود داشته است. مسائل ناشناخته را می توان به سرعت با یادگیری دانش مشترکی که جامعه به طور مداوم ایجاد می کند حل کرد. ”

 

در ابتدا ریک کار خود را با حسگرهای بی سیم و موارد موجود در بستر SmartThings شروع کرد. “بسیار زیبا به نظر می رسید اما دمای زیر انجماد کاملاً باتری ها را خراب می کند. و من می خواهم یک راه حل قابل اعتماد داشته باشم که برای کارکرد آن نیازی به تکان دادن مداوم نداشته باشد.”

او سیم کشی های مختلفی را  از طریق آب بندی فریزر آزمایش کرد. و سیم ترموکوپل فوق العاده نازکی را در نظر گرفت. “با این وجود، در نهایت می خواستم از سنسور Adafruit به دلیل دامنه دما و سادگی ادغام با رزبری پای استفاده کنم.”

 

اجتناب از قطعی

راه اندازی سخت افزار ساده بود. مشکل نسبی در ایجاد نرم افزار همراهش بود. ریک می گوید: “رزبری پای  OS Lite برای برنامه های کوچک عالی است. اما تنظیم و نصب صحیح ماژول ها، کتابخانه ها و SDK به پیکربندی بیشتری نیاز دارد. راه اندازی بی سیم LAN آن ساده است در عوض دسترسی SSL و شروع برنامه هنگام راه اندازی نیز به سادگی قابل کشف نیست.”

اما هنگامی که او همه چیز را در جای خود قرار داد، برنامه نویسی نرم افزار روان شد. ریک از حالت Initial State در بستر IOT استفاده کرد. بنابراین رزبری پای Zero فقط باید داده ها را از طریق Initial State’s Python SDK انتقال دهد. وی می گوید: “بدون هیچ كدگذاری اضافی روی دستگاه، قادر به ایجاد پیام های SMS / ایمیل برای اعلام آستانه دما و افت داده ها بودم و همچنین آمار مختلف و تبدیل واحد ها را با استفاده از موتور محاسباتی (expression engine)محاسبه کردم و نمایش دادم.”

این دستگاه به مدت شش ماه بدون نقص کار می کند. و در حال حاضر هنگام قطع برق به دلیل طوفان در اطراف خانه اش در Nashville. هشدارهایی را از طریق متن و ایمیل ارسال می کند. علاوه بر این به ریک اطلاع میدهد که درب برای چه مدت طولانی باز مانده و منجر به برخی از آسیب های احتمالی به گوشت ها شده است. او می خندد: “اکنون می توانم راحت بخوابم ، زیرا می دانم که محتویات فریزر سالم است.”

 

سه شنبه ها با رزبری پای در وبلاگ توسکانیک

 

گردآوری و ترجمه:صبا علیزاده

منبع: https://magpi.raspberrypi.org

آخرین مقالات

مقالات مرتبط