50 ترفند و نکته درمورد رزبری پای – قسمت دوم

50 ترفند و نکته درمورد رزبری پای

در پست قبلی به بررسی 10 نکته و ترفند در رابطه با رزبری پای و برنامه نویسی پایتون پرداختیم. امروز می خواهیم سری دوم این مجموعه را باهم مورد بررسی قرا دهیم. با توسکانیک همراه باشید.

 

  1. تمام کارتهای microSD

یکی از مزایای بزرگ استفاده از کارتهای SD شباهت آنها به کارتریج است. آزمایش سیستم عامل جدید یا ساخت پروژه به سادگی عوض کردن آن قطعه پلاستیکی است. اطمینان حاصل کنید که کارتها را از یک منبع معتبر خریداری کرده اید: تعداد زیادی از آنها وجود دارند که برای حجم کاری که سیستم عامل به آنها تحمیل می کند، ساخته نشده است.

 

  1. شروع کار با استفاده از کیت ها

برای تازه واردان به محاسبات فیزیکی، تعداد اجزای موجود می تواند غافلگیرکننده باشد. سایت های محبوب رزبری پای را برای کیت های شروع کار برای تمام نیازهایتان و موارد دیگر بررسی کنید. هر دوی JAM HAT (magpi.cc/jamhat) و CamJam EduKit (magpi.cc/edukit) جای بسیار خوبی برای شروع هستند. برای تجهیزات بیشتر به بخش کیت های شروع کننده در راهنمای ابزار ما (magpi.cc/gadgetguide) نگاهی بیندازید.

 

  1. ولت یا پیچ

پین های GPIO رزبری پای می توانند انرژی لوازم جانبی را در 3.3 ولت یا 5 ولت تأمین کنند. قبل از اتصال دستگاه ها به یکی از این پایه ها، دوباره و بررسی کنید. مورد اشتباه ممکن است به دستگاه شما یا خود رایانه آسیب برساند. همچنین توجه داشته باشید که چقدر جریان برق میکشد. در آخر ، هرگز یک پایه 5 ولت را به یک پایه 3V3 وصل نکنید؛ این پایان رزبری پای شما خواهد بود.

 

  1. ربات خودتان را بسازید

توانایی حرکت موتور و سرووها به همراه نیروی مورد نیاز برای پردازش داده های سنسور ، آن را به یک انتخاب طبیعی تبدیل کرده است. چیزهای زیادی وجود دارد ، و این می تواند سرگرمی تمام وقتی برای شما باشد. دنی استاپل ، متخصص رباتیک ، یک راهنمای عالی برای ساخت یک ربات چرخدار کم هزینه را برای ما نوشته است.(magpi.cc/robot).

 

  1. به سوی آنالوگ برو

به استثنای جدیدترین عضو خانواده ، Raspberry Pi Pico ، محدوده رایانه های Raspberry Pi یک پلت فرم GPIO صرفاً دیجیتال بوده است. اگر می خواهید داده های آنالوگ ، مانند نور یا رطوبت را بخوانید یا بنویسید ، به کمک نیاز خواهید داشت. خوشبختانه بسیاری از HAT ها می توانند مانند Pimoroni’s Automation HAT Mini این ویژگی را اضافه کنند. (magpi.cc/automationhatmini)

 

  1. موتور خود را روشن کنید

جریان و ولتاژ مورد نیاز برای درایو کردن موتورهای ربات چیزی نیست که بخواهد رزبری پای شما را برای مدت طولانی سالم نگه دارد(جریان و ولتاژ مورد نیاز برای درایو کردن موتور ربات ها باعث کاهش عمر رزبری پای تان میشود). اگر می خواهید رزبری پای شما موتورها را کنترل کند ، HAT رباتیک ضروری است. و برای اینکه واقعاً قابل حمل (پرتابل) شود، به انرژی اضافی نیز نیاز خواهید داشت.

 

  1. رزبری پای ، پیکو و آردوینو

اگر به ورودی های آنالوگ و پاسخ (فیدبک) سریع نیاز دارید، در پروژه خود از یک میکروکنترلر مانند Raspberry Pi Pico (magpi.cc/pico) استفاده کنید. میکروکنترلرها برای پاسخگویی به ورودی بسیار سریعتر هستند. سپس می توانید از رابط هایی مانند UART ، I2C یا SPI برای تغذیه داده های رایانه رزبری پای خود برای پردازش پیشرفته تر استفاده کنید.

 

  1. کار شگفت انگیز با دوربین

احتمالاً با خانواده دوربین رزبری پای آشنا هستید. آیا می دانید آنها می توانند کارهای دیگری بیش از عکس گرفتن انجام دهند؟ از ابزارهای منبع باز (اپن سورس) مانند TensorFlow و OpenCV برای افزودن یادگیری ماشین (ماشین لرنینگ)، شناسایی اشیا، و حتی شناسایی چهره با کد ساده استفاده کنید. یک منبع شگفت انگیز در pyimagesearch.com وجود دارد.

 

  1. یک اختاپوس چاپ سه بعدی بگیرید

اگر از طرفداران چاپ سه بعدی هستید، ممکن است با OctoPrint آشنا باشید. این مجموعه ی کامل از ابزارها برای کنترل، نظارت و ضبط پرینت های سه بعدی نیز به عنوان تصویرسفارشی رزبری پای در دسترس است (magpi.cc/octopi). این یکی از بهترین نسخه های ارتقا برای چاپگر سه بعدی است که می توانستید دریافت کنید.

 

  1. یک مورد مناسب برای کار

شما همیشه به قابلیت های کامل Raspberry Pi 4 نیاز ندارید. برای پروژه های کوچکتر Raspberry Zero W را در نظر بگیرید. ممکن است عملکرد خواهر و برادر بزرگتر خود را نداشته باشد. اما با این وجود سیستم عامل کامل رزبری پای، شبکه بی سیم و بلوتوث را با قیمت شگفت انگیز ارائه میدهد. البته جدیدترین عضو خانواده ، Raspberry Pi Pico ، عملکردی شگفت انگیز با زیر 5 پوند به ارمغان می آورد.

 

منتظر ترفندها و نکته های بعدی رزبری پای باشد…

هر سه شنبه با مقالات رزبری پای همراه توسکانیک باشید

گردآوری و ترجمه:صبا علیزاده

منبع: مجله MagPi

 

کتاب راهنمای رسمی شروع کار با رزبری پای

آخرین مقالات

مقالات مرتبط