ساخت انبوه ربات های زیر آب اقیانوس

این روزها ربات های زیر آب کارهای زیادی انجام می دهند. می توان آنها را به گونه ای برنامه ریزی کرد که به قسمتهای دور افتاده ، خطرناک و اغلب قبلاً اکتشاف نشده اقیانوس بروند تا خصوصیات اصلی آن جا را اندازه گیری کنند. از شوری و دما گرفته تا سرعت و جهت جریانها. این ربات ها نقشه کف دریا را با جزئیات ترسیم می کنند. همچنین می توانند کشتی های غرق شده و هواپیماهای جنگی سرنگون شده در اعماق دریا را پیدا کنند. با توسکانیک همراه باشید تا با هم به بررسی این ربات ها بپرازیم.

سازندگان این ربات ها می خواهند به جای یک ربات بزرگ و تنها، صدها یا حتی هزاران ربات کوچک تر و کم هزینه تر را که می توانند به صورت همگام کار کننند و تصویر کامل تری را به ما ارائه دهند، بسازند و منطقه ای از اقیانوس را با این ربات ها پوشش دهند.

ربات های زیر آب

همگام سازی ربات ها زیر آب

برای اینکه رباتهای زیرآبی به شبکه گسترده و هماهنگ نظارت بر اقیانوس که Fischell تصور می کند تبدیل شوند، باید دسته هایی را زیر آب تشکیل دهند که به طور دسته جمعی در اقیانوس حرکت می کنند. این در حالی است که این کار چندین سال پیش امکان پذیر نبود. هدف بعدی این است که ربات ها زیر آب در حین حرکت با هم هماهنگ باشند. و با استفاده از مکان یاب موقعیت آن ها تشخیص داده شود.

کاربردهای رباتهای زیر آب

در کشورهای مختلفی اقدام به ساخت ربات های زیر آبی شده است که این ربات ها کاربردها و وظایف فراوانی دارند مانند :

1. انجام وظایف غواصان

2. کشف عمق دریا ها و رودخانه ها با استفاده از تصویر برداری در زیر آب

3. استفاده از رباتهای زیرآبی در زمینه منابع نفتی و گاز جهت استخراج نفت و گاز

4. جست و جوی منابع انرژی زیر زمینی در دریا

 

آخرین مقالات

مقالات مرتبط