ربات سگ aibo

همانطور که می دانید نگهداری از حیوانات خانگی در منازل مسئولیت بسیار زیادی برای صاحبان آن ها دارد. از طرفی دیگر نیز نگهداری حیوانات در خانه فشار بسیار زیادی را از نظر جسمی و روحی بر روی حیوان می گذارد. از این رو با پیشرفت تکنولوژی نیز مهندسان رباتیک برای پر کردن جای خالی حیوانات در منزل شروع به ساخت حیوانات خانگی کردند که ربات aibo یکی از این ربات ها می باشد. با مجموعه آموزشی توسکانیک همراه باشید تا در این مطلب به معرفی این ربات سگ aibo محبوب بپردازیم.

ربات سگ aibo

ربات سگ aibo یک ربات سرگرمی مستقل برای خانه است. که با تعامل با افراد شروع به درک افراد می کند و در ارتباط دو طرفه ی احساسات با آن ها شریک می شود. افرادی که این ربات را در منازل خود دارند رفته رفته به آن علاقه مند می شوند و ربات aibo زندگی روزمره آن ها را لذت بخش تر می کند.

ربات های سگ aibo

فناوری لازم برای برقراری ارتباط انسان ها با ربات سگ aibo

ربات aibo باید دقیقا مثل یک سگ مورد علاقه انسان ها بوده و به دنبال برقراری ارتباط عاطفی با آنها باشد. برای رسیدن به این هدف بر سه عنصر تأکید شده است: درک انسان ، تصمیم گیری بر اساس این درک و رفتار دوست داشتنی.

در این ربات بسیاری از فناوری های سنجش به کار گرفته شده اند تا آن را قادر سازد تا انسان را با دیدن از طریق چشم خود ، شنیدن صدای انسان و تشخیص زمان نوازش ،درک کند. تصمیم گیری های aibo با توجه به آنچه که روز به روز می آموزد توسعه می یابد. به عنوان مثال ، هنگامی که صاحب سگ aibo از او می خواهد پنجه خود را بیرون بکشد، آن را برای موفقیت تحسین می کند. یا او را بخاطر زمان بندی نامناسب سرزنش می کند.

تجربیات ربات aibo بارگذاری می شود تا از طریق یادگیری عمیق پردازش شود. اتفاقی که می افتد این است که که صاحب سگ aibo زمانی که ربات پنجه خود را در یک زمان خاص بیرون میکشد او را تحسین می کند. و ربات aibo یاد می گیرد. و روز بعد رفتارهای متداول تری با صاحب خود شروع می کند. میزان درک aibo از اطرافیان به قدری بالا می باشد که طبق رفتار هر شخص، عملکردی منحصر به فردی از خود نشان میدهد.

درک نوازش شدن از طریق یادگیری عمیق

از حسگرهای مختلف در بدن ربات aibo استفاده شده است. در طول مرحله توسعه ،به طور مکرر aibo را نوازش می کنند و از طریق یادگیری عمیق، خروجی سنسورهای لمسی و سنسورهای ژیروسکوپ را پردازش می کنند. تا ربات به این درک برسد که در حال نوازش است. این کمک می کند تا ربات بتواند پیوندهای عمیقی با افراد ایجاد کند.

ربات aibo

ایجاد آینده ای برای برقراری ارتباط میان ربات و انسان

مهم ترن هدف از ساخت ربات سگ aibo ایجاد ارتباط عاطفی میان انسان ها و ربات ها می باشد. برای مثال برای تحقق این امر ربات، مدتی در بیمارستان قرار داده شده و نتایج بسیار مثبتی به دست آمده است. زیرا پرستاران گفته اند که قبلاً هرگز ندیده اند كه بچه ها آنقدر خوشحال بوده و لبخند زده باشند. مردم به طور طبیعی قلب خود را به روی aibo باز می کنند و می توانند بدون توجه به ربات بودن aibo، با او احساس همدلی داشته باشند.

جمع بندی

بسیاری از انسان ها از وجود حیوانات در منازل خود لذت می برند ولی به دلیل اذیت شدن آن ها از نگهداریشان در خانه خودداری می کنند. از این رو مهندسان رباتیک سعی در طراحی و ساخت ربات هایی دارند که جای خالی آن حیوانات را در منزل پر کنند. یکی از بهترین ربات های حیوان، ربات سگ aibo می باشد که برای برقراری ارتباط عاطفی با انسان ها بسیار مناسب می باشد. بنابراین بهتر است ما نیز به جای نگهداری حیوانات در منازل، بگذاریم در جایی که به آن تعلق دارند زندگی کنند و خودمان نیز از این ربات ها استفاده کنیم.

 

آخرین مقالات

مقالات مرتبط