معرفی ربات Exoskeletons و کاربردهای آن

ربات های Exoskeletons نوعی منحصر به فرد از ربات های خدماتی و سرویس دهنده هستند. از این ربات ها در طیف گسترده ای از زمینه ها به کار گرفته می شوند. با توسکانیک همراه باشید تا امروز در این مقاله باهم به معرفی این ربات بسیار کاربردی و حرفه ای و زمینه های استفاده آن بپردازیم.

ربات Exoskeletons

این ربات ها یکی از انواع ربات ها می باشند که می توانند برای توان بخشی فیزیکی و امکان دوباره راه رفتن بیمار فلج استفاده می شود. برخی از این ربات ها به دلیل داشتن تحرک، استقامت و همچنین ظرفیت حمل بار سنگین از کاربردهای صنعتی نیز برخوردار هستند. به دلیل پیشرفت در فناوری رباتیک و افزایش روز افزون تقاضا در بخش مراقبت های بهداشتی پیش بینی می شود بازار رباتهای Exoskeletons در چند سال آینده بسیار داغ باشد.

براساس گزارش جهانی ربات های سرویس فدراسیون بین المللی رباتیک 2017 ، از بین انواع مختلف رباتهای Exoskeletons ، رباتهای Exoskeletons قدرتی بیشترین پیشرفت را داشته اند.

کاربردهای ربات Exoskeleton

  1. همان طور که در بالا نیز اشاره شد امروزه هدف اصلی از ساخت رباتهای Exoskeleton برای توان بخشی بیماران در زمینه پزشکی می باشد. آموزش حرکات عضلانی و کمک به بهبود آسیب ها با روشی دقیق تر و کارآمد تر نسبت به قبل با استفاده از این ربات امکان پذیرتر است.
  2. این ربات ها همچنین در ارتش برای مقابله با خستگی و آسیب دیدگی سربازان در حال جنگ استفاده می شوند.
  3. همچنین دارای پتانسیل بسیار بالا در کاربردهای پزشکی ، نظامی و صنعتی و همچنین یک بازار مصرف بسیار سودآور برای مواردی مانند اسکی ، پیاده روی ، ورزش و حمل و نقل هستند.

 

جمع بندی

ربات های Exoskeletons از ربات های بسیار کاربردی و حرفه ای هستند که در زمینه های مختلفی از آن ها می توان استفاده کرد. همچنین با رشد و پیشرفت فناوری میزان تقاضا برای ربات ها افزایش یافته است. این ربات ها میتوانند در آینده ای نه چندان دور فواید بسیاری برای انسان ها در زمینه هایی چون پزشکی، نظامی، حمل و نقل، ورزشی و … داشته باشند.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط