معرفی 3 ربات امدادگر

هنگامی که حادثه ای مانند زلزله، سقوط هواپیما، گرباد و … رخ می دهد همواره انسان ها بوده اند که برای نجات افراد در صحنه حاضر شده اند. اما این یک راه منطقی نبوده و بهتر است برای انسان ها جایگزینی مناسب و مطمئن مانند ربات های امدادگر پیدا کنیم. استفاده از ربات ها برای جستجوی اجسام امری جدید نیست. با توسکانیک همراه باشید در ادامه می خواهیم 3 ربات امدادگر را به شما معرفی کنیم.

ربات های امدادگر 

1. Cyber cockroach

Cyber cockroach

این ربات به شکل یک سوسک توسط تیمی از محققان دانشگاه برکلی و دانشگاه هاروارد طراحی و ساخته شده است. می تواند از کوچکترین شکاف ها به نقاط غیرقابل دسترسی رفته و به تیم های نجات در حوادثی چون زلزله کمک کند. پروفسور رابرت فول ، از دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی ، در مصاحبه ای گفته است: اگر تعداد زیادی شکاف و دریچه و مجاری وجود داشته باشد، می توانید گروهی از این ربات ها را برای پیداکردن بازماندگان به داخل پرتاب کنید.

2. listening drone

listening drone

بیش از یک دهه است که هواپیماهای بدون سرنشین در واکنش اضطراری مورد استفاده قرار گرفته اند. این ربات توسط یک گروه تحقیقاتی ژاپنی به عنوان بخشی از برنامه چالش ImpACT Tough Robotics طراحی شده است. مجهز به اولین هواپیمای بدون سرنشین در جهان است که توانایی تشخیص سیگنال های صوتی را دارد. سرعت عمل در این ربات ها امری بسیار حیاتی و مهم میباشد زیرا احتمال زنده ماندن افراد پس از 72 ساعت کاهش پیدا میکند.

3. The Headless Cheetah

The Headless Cheetah

این ربات یوزپلنگ با الهام گرفتن از سریعترین حیوان روی زمین ، به تیم های امداد و نجات کمک می کند تا قربانیان را پیدا کنند. چهارپای چابک آن می تواند تا 6.4 متر در ثانیه حرکت کند، دور خود بچرخد و روی صندلی یا میز تا ارتفاع 60 سانتیمتر پرش کند. همچنین می تواند به طور خودکار نحوه اجتناب یا پرش از موانع را تعیین کند. سنگبای کیم ، سازنده این ربات، پیش بینی می کند که این ربات در نهایت بتواند کارهایی مانند حرکت در نیروگاه هسته ای آلوده و حتی جدا کردن قطعات آن را انجام دهد. وی گفت: “در نهایت ، ما امیدواریم بتوانیم دستگاهی را توسعه دهیم که بتواند یک فرد را نجات دهد.”

جمع بندی

استفاده از انسان ها در حوادث برای نجات افراد، خطرناک می باشد از این رو همواره به دنبال جایگزینی برای آن ها بوده ایم. به همین دلیل سازندگان ربات ها تمام تلاش خود را کرده اند تا بهترین ربات ها را در زمینه امداد و نجات طراحی کرده و توسعه دهند. این ربات ها در تمام زمینه ها می توانند به انسان ها کمک کنند از این رو میتوان گفت ساخت ربات ها یکی از مهم ترین دانش هایی است که انسان ها باید در جهت پیشرفت و توسعه آن همواره تلاش کنند.

اگر شما نیز به ساخت ربات علاقه مند هستید و می خواهید شروع به یاد گیری آن کنید می توانید از دوره های آموزشی ما خریداری کرده و استفاده کنید. ما گام به گام با شما همراه خواهیم بود تا بتوانید تمام این دوره های آموزشی را به طور کامل یاد گرفته و پیاده سازی کنید.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط