ربات پرستار Beam Pro تحولی شگفت انگیز در زمینه پزشکی

اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه و زمان برای شرکت خود هستید ربات های Beam Pro می توانند گزینه بسیار خوبی برای شما باشند. از این ربات در محیط های شرکتی، تولیدی، پزشکی و فروش برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها استفاده می شود. اگر می خواهید با ربات پرستار BeamPro و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید با این مقاله از توسکانیک همراه باشید.

ربات پرستار Beam Pro

بیشترین استفاده و مهم ترین هدف ساخت این ربات ها استفاده از آن در زمینه پزشکی می باشد که وعده های غذا و داروی بیماران را به آن ها می دهند. این ربات 3 ماه قبل از شیوع ویروس کرونا در مرکز نوآوری های بهداشت و درمان بیمارستان الکساندرا سنگاپور مستقر شده بود. پس از شیوع ویروس کرونا نیز استفاده های بسیاری از آن شده است زیرا با استفاده از این ربات هم به عنوان نیروی کمکی برای کادر درمان سرعت انجام کارها بسیار بالا رفت و هم پرسنل بیمارستان از مخاطرات بیماری در امان ماندند.

ربات پرستار Beam Pro

کاربردها

  1. سرعت بخشیدن به انجام کارها
  2. کاهش هزینه
  3. محافظت از پرسنل بیمارستان از خطرات بیماری
  4. معاینه بیماران در قرنطینه از راه دور

بنابراین میتوان گفت که هدف اصلی از طراحی و ساخت این ربات کاهش ارتباطات غیرضروری میان بیمار و کارکنان بخش مراقبت بیمارستان ها می باشد. معاینه از راه دور بیمار به این شکل صورت می گیرد که وقتی ربات وارد اتاق بیمار می شود، پزشکان و پرستاران می توانند بیمار را از طریق دوربین روی ربات مشاهده کنند. همچنین بیمار نیز میتواند از طریق صفحه نمایش بزرگی که روی ربات قرار دارد پزشک یا پرستار خود را مشاهده کند و از این این طریق میان بیمار و پزشک ارتباط برقرار می شود. پزشک میتواند حرکات ربات را با استفاده از رایانه ای، از خارج از اتاق کنترل کند و به عبارتی ربات کارهایی را انجام می دهد که پزشک می خواهد.

طراحی ربات پرستار Beam Pro

Beam Pro با توجه به صفحه نمایش بزرگ، توانایی خواندن حرکات صورت را افزایش می دهد و سبب می شود پزشک از حال بیمار خود به خوبی باخبر باشد. دو دوربین HD دارای زاویه دید 170 درجه افقی و عمودی با زاویه دید وسیع نیز در این ربات وجود دارد. همچنین دارای چهار رادیو بی سیم است که به شما این امکان را می دهد همزمان به چندین نقطه بی سیم متصل شوید. ربات Beam یک سیستم شش میکروفونی را اجرا می کند که باعث کاهش نویز پس زمینه و حذف اکو می شود. تمامی صداهای به جز آنچه که مستقیماً در مقابل شما قرار دارد، حذف می شوند.

طراحی ربات پرستار Beam Pro

باتری ربات BeamPro

BeamPro تقریباً هشت ساعت عمر باتری دارد و به شما امکان می دهد یک روز کامل را بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنید. هنگامی که نیاز به شارژ مجدد است ، کاربر می تواند به سادگی ربات را به ایستگاه شارژ برگرداند.

جمع بندی

به دلیل شیوع ویروس کرونا این روزها کاهش ارتباطات غیر ضروری میان بیمار و کارکنان بخش مراقبت امری بسیار ضروری می باشد که ربات های Beam Pro در تحقق این امر کمک بسیار زیادی کرده است. با پیشرفت روز افزون علم رباتیک امید است که ربات های بیشتری در زمینه پزشکی با انجام وظایف مهم تری طراحی و ساخته شوند.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط