ربات معلم EngKey در مدارس کره جنوبی !!!

ربات معلم EngKey، در مقابل کودکان در یک مدرسه ابتدایی در شهر Daegu، که واقع در جنوب شرقی سئول می باشد می ایستد و به دانش آموزان زبان انگلیسی یاد می دهد. با توسکانیک همراه باشید در ادامه میخواهیم به طور کامل به معرفی این ربات و کاربردهای آن بپردازیم.

طراحی ظاهری ربات معلم EngKey

ربات معلم EngKey یک ربات سفید و تخم مرغی است که توسط موسسه علم و فناوری کره (KIST) توسعه یافته است. EngKey با ارتفاع 1 متر ، برای تسهیل آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان ابتدایی کره ای طراحی شده است. همچنین دارای یک صفحه نمایش به شکل یک صورت است که در حین آموزش در کلاس می چرخد و با دانش آموزان کتاب میخواند. همچنین با استفاده از نرم افزارهای از پیش برنامه ریزی شده آهنگ می خواند.

ربات EngKey

معلمان انگلیسی از کشورهای دیگر ، مانند فیلیپین ، می توانند فرصتی برای تدریس از طریق EngKey از طریق سیستم کنترل از راه دور داشته باشند. زیرا معلمان تحصیلکرده و با تجربه فیلیپینی بسیار ارزان تر از همتایان خود در سایر نقاط از جمله کره جنوبی هستند. معلمان با استفاده از صفحه نمایش بزرگ و میکروفون یکپارچه می توانند با دانش آموزان خود تعامل بلادرنگ داشته باشند. درست است که صفحه نمایش روی ربات تنها یک نماد را نشان می دهد اما ربات EngKey دارای دوربین هایی است که قابلیت تشخیص چهره را دارند و هرگونه تغییر ناگهانی در بیان معلم را بلافاصله در بیان آواتار منعکس می کند.

هدف از طراحی EngKey

کیم می یونگ، یکی از مقامات Daegu می گوید، نمی توان گفت هدف از طراحی و آزمایش این ربات جایگزینی آن ها به جای معلمان می باشد. اما بنظر میرسد بچه ها آن ربات را دوست دارند زیرا ربات ها زیبا و جالب هستند. همچنین می گوید: “داشتن ربات در کلاس درس باعث می شود دانش آموزان در مشارکت فعال تر شوند. به ویژه افرادی که از صحبت کردن با معلمان انسان خود می ترسند و یا خجالت می کشند.”

نحوه برقراری ارتباط EngKey با دانش آموزان

ساگونگ سئونگ دائه، دانشمند ارشد KIST، گفته است که دوربین موجود روی ربات چهره معلمان فیلیپینی را تشخیص می دهد و بلافاصله آن ها را در چهره آواتار نشان می دهد. بنابراین معلمان انگلیسی فیلیپینی به راحتی می توانند با دانش آموزان خود ارتباط برقرار کرده و تعامل بالایی داشته باشند.

امکانات ربات معلم EngKey

  • دوربین های با وضوح بالا با ویژگی های تشخیص چهره بالا
  • میکروفون های حساس برای شنیداری بیشتر
  • عملکرد با استفاده از یک سیستم کنترل از راه دور پیشرفته
  • انعطاف پذیری و ثبات با استفاده از پلت فرم چرخ محور آن
  • آواتارهای جالب روی صفحه نمایش داده می شود تا تجربه یادگیری بهتر را از طرف دانش آموزان نشان دهد
  • می تواند با صدای هر موسیقی برقصد

EngKey

جمع بندی

ربات معلم EngKey، وسیله ای بسیار مناسب برای این است که معلمان انگلیسی از کشورهای دیگر، مانند فیلیپین به راحتی بتوانند از راه دور فرصتی برای تدریس داشته باشند. همانطور که در بالا نیز گفته شد به دلیل امکانات و طراحی بسیار خوبی که این ربات دارد به راحتی میتوان میان معلم و دانش آموز ارتباط برقرار کرد. این ربات ها در حال حاضر از معلمان زیادی پشتیبانی می کنند اما در آینده نقش بزرگتری نیز خواهند داشت.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط