آموزش لحیم کاری – قسمت چهارم – ساخت پایه هویه

ساخت پایه هویه

در این ویدیو آموزشی آکادمی توسکانیک به آموزش عملی ساخت پایه هویه خواهیم پرداخت. یکی از لوازم ضروری برای ایمنی و راحتی کار با دستگاه هویه در طی لحیم کاری، پایه آن است. نداشتن پایه هویه باعث بروز آتش سوزی، خطرسوختگی و یا حتی افتادن دستگاه هویه بر روی کار و آسیب دیدن مدار و قطعات الکjرونیکی می شود. بنابراین وجود مکانی مناسب و امن برای نگهداری هویه داغ یکی از پر اهمیت ترین قسمت های کار ما در لحیم کاری خواهد بود.

 

پایه هویه

پایه هویه وسیله ای است که وقتی از هویه برای لحیم کاری استفاده نمی شود، هویه در آن قرار می گیرد. پایه هویه می تواند به سادگی یک پایه فلزی باشد. برخی از انواع پیه های هویه قابلیت خاموش کردن اتوماتیک در زمان قرار گرفتن هویه بر روی پایه برای کاهش دمای نوک هویه را فراهم می کند که این کار از فرسودگی نوک هویه در طول زمان جلوگیری می کند. در این آموزش به ساخت پایه هویه فلزی ساده با استفاده از لوازم در دسترس خواهیم پرداخت.

 

چرا استفاده از پایه هویه مهم است؟!

هویه به هنگام داغ شدن قابلیت سوزاندن و ذوب کردن همه چیز ر دارد. پس اگر خطایی رخ دهد و هویه از دست شما رها شود باید منتظر اتفاقات ناگوار باشید! از جمله ی این اتفاقات می تواند سوختن فرش، آسیب به بورد مدار چاپی، سئختن لباس ها و …. پس برای جلوگیری از تمامی این اتفاقات باید از راه های ساده ای (مثلا استفاده از پایه هویه) بهره ببرید.

توجه: اگر به هنگام لحیم کاری هویه از دستتان رها شد تلاش نکنید تا آن را بگیرید. در غیر این صورت ممکن است موجب سوختن دست شما شود!

 

لوازم مورد نیاز

  • سیم مفتول با قطر 3 میلیمتر
  • قلع کش یا هر شئ استوانه ای
  • پیچ و مهره
  • قطعه چوب مربع شکل
  • پیچ گوشتی
  • انبردست

 

برای خرید بسته لوازم لحیم کاری کلیک کنید

 

 

آخرین مقالات

مقالات مرتبط