رزبری پای با قاب چوبی

فکر می کنید همه کامپیوترها جعبه های سیاه خسته کننده هستند؟ شما رزبری کاج Raspberry Pine (رزبری پای با قاب چوبی) را ندیده اید. رایانه رومیزی در چند مدل. پی جی ایوانز همه چیز را فانتزی میکند.

برای بسیاری از افراد یک لپ تاپ خراب می تواند باعث ناراحتی و سردرگمی شود. اما برای نیل شپرد که این موضوع را به عنوان یک فرصت میدید، اینگونه نبود. او پیچ های لپ تاپ خود را باز کرد تا شاید از لوازم یدکی آن استفاده کند. او ایده ساخت یک رایانه رومیزی را انتخاب کرد که با مبلمان اطراف آن هماهنگ باشد. نه اینکه یک جعبه سیاه بلااستفاده ی دیگر باشد. “با یک صفحه LCD 17 اینچی چه می کنید؟ یک قاب را دور آن قرار دهید. ” باید متفاوت باشد. بنابراین چوبی … به طور دقیق کاج. یک رزبری پای 3B+ به آن اضافه کنید.

 

بنظر شما ممکن است چوب گزینه ی خوبی باشد؟

صفحه نمایش در قاب و پایه کاج سفارشی نصب شده است. این قاب با استفاده از نوارهای کوچک کاج ساخته شده است. تکیه گاه های جانبی، دوک های پلکانی کاج اصلاح شده هستند. از یک ورق پرسپکس برای نصب وسایل برقی استفاده می شود و در صورتی که به آن نیرو بدهیم نور پس زمینه صفحه تابش گرم ایجاد می کند. سرانجام فوم ها پنل را که در قاب قرار گرفته است محکم می کند.

پنل LCD دارای یک درایور بورد با ورودی های HDMI ، DVI و VGA است. این پنل با HDMI  و توسط آداپتورهای چپ و راست به رزبری پای 3B+ پروژه متصل می شود.

بقیه وسایل الکترونیکی برق را تأمین و مدیریت می کنند. منبع اصلی واحد تأمین برق (PSU(power supply unit)) اصلی از لپ تاپ تامین کننده است که 19.5 ولت در 4.5 آمپر  را تأمین می کند. از دو برد DFRobot PSU برای کاهش 19.5ولت به 5 ولت برای رزبری پای و 12 ولت برای برد درایور LCD استفاده می شود که برای روشنایی نور پس زمینه کافی است.

همچنین از طریق سه باتری لیتیوم یونی که از یک لپ تاپ دیگر بازیابی شده اند گزینه باتری نیز وجود دارد. یک برد سیستم مدیریت باتری (BMS(battery management system)) در بالای آن قرار دارد و اطمینان می دهد که حالت شارژ سلول متعادل است. سرانجام یک برد شارژر جریان و ولتاژ ثابت صحیح را ارائه می دهد.

 

یک نتیجه شگفت انگیز

نتیجه کار یک برداشت بسیار متفاوت از پروژه دسکتاپ کلاسیک است: رایانه ای که در خانه همانطور که در بخش مطالعه به نظر می رسید روی میز آرایش اتاق خواب نیز ظاهر می شود. نیل مطمئناً از نتایج بدست آمده و همچنین یک اثر برنامه ریزی نشده خوشحال بود: “انتخاب Perspex تمشک رنگ به عنوان پشتیبانی از لوازم الکترونیکی یک سورپرایز دلپذیر ایجاد کرد. هنگامی که روشن است، نور پس زمینه LCD حس درخشندگی تمشک را به ما میدهد. ”

وی در مورد اصلاحات بیشتر برنامه ریزی شده به ما می گوید: “هنگامی که رزبری پای 4B+ به روزرسانی می شود تا از طریق USB بوت شود، ممکن است بازسازی برای اصلاح طرح انجام شود تا SSD  کنار گذاشته نشود. در حال حاضر صفحه کلید لپ تاپ اهدا کننده با Arduino Due و pine بیشتر در حال توسعه است. در مورد تطبیق ماوس و بلندگوها نیز فکرهایی می شود.”

 

صفحه کلید
صفحه کلید

 

 

هر سه شنبه با مقالات رزبری پای همراه توسکانیک باشید

گردآوری و ترجمه:صبا علیزاده

منبع: The official Raspberry Pi Handbook

 

کتاب راهنمای رسمی شروع کار با رزبری پای

 

 

 

 

آخرین مقالات

مقالات مرتبط