رزبری پای پیکو: کوچکترین برد رزبری پای

 برد جدید میکروکنترلری ارزان از رزبری پای

رزبری پای پیکو یک برد کوچک، سریع و همه کاره است که با استفاده از RP2040 ساخته شده است. یک تراشه میکروکنترلری کاملا جدید که توسط Raspberry Pi در انگلستان طراحی شده است.

 

 

میکروکنترولر RP2040

RP2040 که توسط Raspberry Pi طراحی شده است، دارای پردازنده دو هسته ای Arm Cortex-M0+ با رم داخلی 264 کیلوبایت و قابلیت پشتیبانی تا 16 مگابایت فلاش خارجی است. این تراشه شامل طیف گسترده ای از پایه های I/O با قابلیت استفاده بعنوان I2C ،SPI و البته I/O (ورودی خروجی) قابل برنامه ریزی (PIO) است. این امکانات باعث می شود تا بتوان استفاده های گوناگونی از این تراشه ی مقرون به صرفه کرد.

 

 

 

 

 

 

مناسب برای تازه کارها و متخصص ها

رزبری پای پیکو از کنترل لوازم خانگی گرفته تا راه اندازی نمایشگر. فناوری لازم را که پشتوانه عملیات روزانه بی شماری است در اختیار شما قرار می دهد.

 

این برد قابل برنامه ریزی با زبان C و MicroPython است. با طیف گسترده ای از برنامه ها و سطوح مهارت ها سازگار است و شروع کار با آن به آسانی کشیدن و رها کردن یک فایل است.

 

کاربران باتجربه تر می توانند از مجموعه جانبی غنی Raspberry Pi Pico، از جمله SPI ، I2C و هشت پایه ورودی/خروجی قابل برنامه ریزی (PIO) برای پشتیبانی جانبی سفارشی استفاده کنند.

 

 

 

 

 

 

 

هنوز کار با رزبری پای را شروع نکرده اید؟

شرکت رزبری پای کتابی را برای شروع کار با رزبری پای و انجام پروزه های عملی مختلف با آن منتشر کرده است. این کتاب از نصب سیستم عامل بر روی برد شروع کرده و تا تسلط کامل بر پایه های آن شما را همراهی می کند. برای خرید ترجمه فارسی کتاب راهنمای رسمی شروع کار با رزبری پای روی لینک زیر کلیک کنید.

کتاب راهنمای رسمی شروع کار با رزبری پای

 

منابع قابل دسترس

این که آیا اولین قدم های خود را با میکروکنترلر برداشته اید؟ یا می خواهید محصولی را با استفاده از RP2040 توسعه دهید. شرکت رزبری پای راهنماها و ابزارهایی را که برای استفاده بیشتر از رزبری پای پیکو نیاز دارید را گردآوری کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

گردآوری و ترجمه: مهندس سبحان جوان

منبع: https://www.raspberrypi.com

 

 

آخرین مقالات

مقالات مرتبط