زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

اسکرچ چیست؟!

زبان برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان

زبان برنامه نویسی اسکرچ بزرگترین انجمن برنامه نویسی در جهان برای کودکان و نوجوانان و یک زبان برنامه نویسی با یک رابط کاربری ساده است که به کودکان و نوجوانان اجازه می دهد داستان های دیجیتال، بازی ها و انیمیشن های خود را بسازند. اسکرچ توسط بنیاد اسکرچ، یک سازمان غیرانتفاعی، طراحی، توسعه و تعدیل می شود.

 

زبان برنامه نوسی اسکرچ تفکر محاسباتی و مهارت های حل مسئله را ارتقا می دهد. آموزش و یادگیری خلاقانه از ویژگی های این زبان برنامه نویسی ساده است. اسکرچ همیشه رایگان بوده و به بیش از 70 زبان در دسترس است.

قابل توجه والدین

اسکرچ یک زبان برنامه نویسی و یک جامعه آنلاین است که در آن کودکان می توانند برنامه نویسی کنند و رسانه های تعاملی مانند داستان، بازی و انیمیشن را با مردم از سراسر جهان به اشتراک بگذارند. همانطور که کودکان با اسکرچ برنامه نویسی می کنند، یاد می گیرند خلاقانه فکر کنند، مشارکتی کار کنند و به طور سیستماتیک استدلال کنند. Scratch توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT طراحی و نگهداری می شود.

 

اسکرچ برای کودکان چگونه کار می کند؟

Scratch یک محیط آموزشی ایمن و سرگرم کننده است که همه کودکان را درگیر تفکر خلاقانه، استدلال سیستماتیک، و کار مشترک می کند – مهارت های ضروری برای همه در جامعه امروزی.

 

 

سوالات متداول در مورد اسکرچ

  • محدوده سنی اسکرچ چقدر است؟
    اسکرچ مخصوصاً برای کودکان و نوجوانان 8 تا 16 ساله طراحی شده است. اما افراد در هر سنی میتوانند پروژه های خود را با Scratch طراحی کرده و به اشتراک بگذارند. کودکان کوچکتر ممکن است بخواهند ScratchJr را امتحان کنند. نسخه ساده شده Scratch که برای سنین 5 تا 7 سال طراحی شده است.

 

  • چه منابعی برای یادگیری اسکرچ در دسترس است؟
    اگر تازه شروع کرده اید، یک راهنمای گام به گام در داخل سایت Scratch موجود است. برای مروری بر منابع Scratch، صفحه ایده ها را ببینید.

 

  • انجمن آنلاین اسکرچ چیست؟
    هنگام شرکت در انجمن آنلاین Scratch، اعضا می توانند در یک جامعه یادگیری باز با سایر اعضای Scratch از هر پیشینه، سن و علایق کاوش و آزمایش کنند. اعضا می توانند کار خود را به اشتراک بگذارند، بازخورد دریافت کنند و از یکدیگر بیاموزند.

 

  • رهنمودهای انجمن آنلاین اسکرچ چیست؟
    تیم اسکرچ MIT با جامعه همکاری می کند تا محیطی دوستانه و محترمانه برای افراد در هر سن، نژاد، قومیت، مذهب و هویت حفظ کند. می‌توانید با مرور دستورالعمل‌های انجمن به فرزندتان کمک کنید تا نحوه مشارکت را بیاموزد. از اعضا خواسته می‌شود نظر سازنده داشته باشند و با گزارش هر گونه محتوایی که از دستورالعمل‌های انجمن پیروی نمی‌کند، به حفظ وب‌سایت دوستانه کمک کنند. تیم اسکرچ هر روز با کمک ابزارهایی مانند فیلتر ناسزاگویی CleanSpeak برای مدیریت فعالیت در سایت و پاسخ به گزارش ها کار می کند.

 

  • سیاست حریم شخصی شما چیست؟
    برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان، آنچه را که در طول فرآیند ثبت‌نام جمع‌آوری می‌کنیم و آنچه را در وب‌سایت عمومی می‌کنیم محدود می‌کنیم. ما اطلاعات حساب را به کسی نمی فروشیم یا اجاره نمی دهیم.

 

  • آیا راهی برای استفاده از Scratch بدون شرکت آنلاین وجود دارد؟
    بله، برنامه Scratch به شما امکان می دهد پروژه های Scratch را بدون اتصال به اینترنت ایجاد کنید. می‌توانید برنامه اسکرچ را از وب‌سایت اسکرچ یا فروشگاه نرم افزار کامپیوترتان دانلود کنید.

 

اسکرچ در مدارس

دانش‌آموزان در همه سطوح (از مدرسه ابتدایی تا دانشگاه) و در رشته‌های مختلف (مانند ریاضی، علوم کامپیوتر، هنرهای زبان، مطالعات اجتماعی) با Scratch آموزش می بینند.

آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ در مدارس

آموزش بان برنامه نویسی اسکرچ را از وبلاگ آکادمی رباتیک توسکانیک پیگیری کنید

 

گردآوری و ترجمه: مهندس سبحان جوان

منبع: https://scratch.mit.edu/

آخرین مقالات

مقالات مرتبط