نرم افزار کنترل از راه دور بازوی رباتیک TARM01

کنترل از راه دور بازوی رباتیک

کنترل از راه دور بازوی رباتیک

کنترل از راه دور ربات

امروزه با گسترش و پیشرفت علم در حوزه ی ارتباطات بی سیم، انسان به جایگاهی رسیده که توانایی کنترل انواع دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی را از راه دور و به صورت خودکار دارد. این بستر در دستگاه هایی که توانایی پشتیبانی از انواع ارتباطات بی سیم اعم از انتقال داده از طریق کانال های Network که به وسیله سیم کارت انجام می شود وجود دارد.

انتقال بی سیم داده هم چنین از طریق بلوتوث و یا اتصال وای فای نیز ممکن است و بنا به نیاز های بشر انجام شود. اتصال دستگاه های الکترونیکی به یکدیگر که نمونه رایج آن اتصال گوشی های هوشمند و ربات ها هستند باعث افزایش امکانات بشر شده و به راحتی میتوان دستگاه های دارای سیستم پردازنده مانند میکروکنترولر را از راه دور کنترل کرد.

در خانواده گسترده ی بورد های آردوینو میتوان به مدل wifi rev 2 اشاره کرد که توانایی اتصال از طریق وای فای را دارد. همچنین بردهای مینی کامپیوتر از قبلی رزبری پای نیز این امکانات را به صورت پیشفرض دارد. در صورت نبود امکانات وایفای بر روی بورد مورد نظر میتوان ماژول وایفای را به صورت جداگانه تهیه و استفاده کرد. وجود این ویژگی در آردوینو و یا رزبری پای کار کاربر را سهل تر کرده است. و کافیست یک اپلیکیشن را در گوشی هوشمند خود نصب و گوشی را از طریق کانال های گفته شده به برد مورد نظر متصل کند تا مقصود خود را به انجام برساند. مجموعه شرکت توسکانیک ویرا نیز در این راستا سعی کرده تا این بستر را در اختیار کاربران حوزه مکاترونیک، رباتیک و کامپیوتر قرار دهد.

 

اپلیکیشن کنترل از راه دور ربات توسکانیک

ما در این اپلیکیشن سعی کردیم تا ویژگی های هدایت انواع ربات ها اعم از بازو های مکانیکی، کوادکوپتر، ربات های مسیر یاب و ربات های سرگرمی کودکان را به کاربران ارائه کنیم. این نرم افزار توانایی کنترل انواع موتور های DC، موتور های پله ای یا Step motor، سروو موتورها و… را دارد و این امکان را به شما میدهد تا از طریق لمس کردن صفحه تلفن همراهتان با کمترین تاخیر (حدود یک میلی ثانیه) با سرعت انتقال بالا موتور های موجود در رباتتان را راه اندازی کنید.

امکان اتصال اپلیکیشن به ربات مورد نظر از طریق جستجوی خودکار و یا دستی آی پی در این نرم افزار گنجانده شده است.

نکته قابل توجه برای کاربران این است که این اپلیکیشن به گونه ای طراحی شده که همزمان میتواند با خاصیت چند لمسی بودن، تمام موتور ها را بدون توقف و به صورت موازی به حرکت در آورد. این ویژگی در ساخت ربات ها بسیار مهم می باشد.

برای ایجاد محیطی جذاب 4 حالت نیز برای تغییر رنگ بستر اپ در نظر گرفته شده و با استفاده از کلید load default میتوانید به حالت پیش فرض اپلیکشن برگردید که این ویژگی ها برنامه را به گونه ای متفاوت از رقبای خود میکند.

 

گفتنی است که این برنامه فعلا در نسخه اندروید ارائه شده و به زودی در نسخه های IOS نیز ارائه خواهد شد.

 

تهیه و تولید: مهندسان الکترونیک و کامپیوتر تیم آکادمی رباتیک توسکانیک

 

با وبلاگ آکادمی رباتیک توسکانیک از مطالب مهم رباتیک در جهان آگاه باشید!

 

 

 

 

آخرین مقالات

مقالات مرتبط