آموزش لحیم کاری – قسمت هشتم – لحیم کاری قطعات SMD بدون هیتر!!

لحیم کاری چیست؟!لحیم کاری قطعات SMD

لحیم کاری یک روش برای اتصال قطعات به یکدیگر است. در دنیای الکترونیک استفاده های زیادی داشته و یکی مهم ترین کارهای این حرفه است. در لحیم کاری الکترونیکی ممکن است ایجاد اتصالات مختلفی مانند اتصال دو تکه سیم، دو قطعه الکترونیکی، سیم به قطعه الکترونیکی و یا قطعه به برد مدار چاپی مورد نظر باشد. قطعات الکترونیکی از نظر ظاهر و بسته بندی به چند دسته تقسیم می شوند که از جمله مهمترین آنها قطعات DIP و قطعات SMD هستند. می توانید آموزش لحیم کاری قطعات DIP و سیم ها را در پست های قبلی وبلاگ آکادمی رباتیک توسکانیک به صورت آموزش های ویدیویی رایگان از اینجا تماشا کنید.

 

لحیم کاری قطعات SMD

قطعات SMD به قطعاتی گفته می شود که اندازه بسیار کوچک داشته و پایه های آنها بسیار کوچک است، به طوری که نمیتوان آنها را مانند قطعات DIP بر روی برد مدار چاپی لحیم کرد. چرا که کوتاه بودن پایه ها اجازه رد کردن آنها از سوراخ بورد را به ما نمیدهد. از این رو باید آنها را مستثیما بر روی قسمت مسی بورد مدار چاپی قرار داده و اقدام به لحیم کاری کرد. چند روش برای این کار وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از هیتر و خمیر قلع می باشد (برای مشاهده آموزش لحیم کاری قطعات SMD با استفاده از هیتر و خمیر قلع اینجا کلیک کنید).

برای خرید بسته لوازم لحیم کاری کلیک کنید

 

لحیم کاری قطعات SMD بدون هیتر و با استفاده از هویه

در قسمت هشتم از دوره آموزشی رایگان لحیم کاری قصد داریم لحیم کاری قطعات اس ام دی بدون استفاده از هیتر را بررسی کنیم. با توجه به قیمت نسبتا بالای دستگاه هیتر ممکن است تهیه ی این دستگاه چالش برانگیز باشد. به همین دلیل می توان روش های جایگزین را نیز پیشنهاد کرد. هرچند لحیم کاری این قطعات با هویه نیازمند تمرین بسیار بوده و دقت بالایی میطلبد. برای یادگیری این روش ویدیوی آموزشی زیر را تماشا کنید.

لیست پخش دوره رایگان آموزش لحیم کاری در کانال آپارات آکادمی رباتیک توسکانیک

سبحان جوان

آخرین مقالات

مقالات مرتبط