جاروبرقی رباتیک و مزایای استفاده از آن

جاروبرقی های رباتیک

جاروبرقی های رباتیک در سال های اخیر به طور گسترده ای در دسترس خریداران محبوب شده اند. طبق اعلام فدراسیون بین المللی رباتیک، انتظار می رود که آنها بیش از 96 درصد از فروش لوازم رباتیک خانگی را در سال های آینده تشکیل دهند.

چرا همه اینقدر شیفته این ربات های کوچک و مهارت گسترده آنها شده اند؟ و چرا باید دست به کار شوید و خودتان بخرید؟ همه اینها را در پست زیر برای شما توضیح می دهیم.

 

1. برای نظافت لازم نیست در خانه باشید

داشتن یک جاروبرقی روباتیک در زندگی به این معنی است که شما هرگز نگران اختصاص دادن بخش هایی از وقت آزاد خود برای جاروبرقی نباشید. می‌توان آن‌ها را طوری برنامه‌ریزی کرد که وقتی شما بیرون از خانه هستید، کار خود را انجام دهند. اگر برنامه کاری شما منظم است به راحتی میتوانید جاروبرقی رباتیک خود را جوری تنظیم کنید که به هنگام حضور شما در محل کار به جارو کشیدن بپردازد.

اگر قرار است برای کار یا تعطیلات خارج از شهر باشید، جاروبرقی رباتیک شما خوشحال است که به کار خود ادامه می‌دهد و هرگونه گرد و غبار یا سایر زباله‌ها را از خانه جمع آوری می کند. و تضمین می‌کند که پس از بازگشت، یک خانه تمیز و دوست‌داشتنی خواهید دید.

جارو برقی رباتیک

 

2. نگران شارژ مجدد نباشید

بله، این جاروبرقی ها برای شارژ مجدد در پایان هر چرخه تمیز کردن به ایستگاه اتصال خود باز می گردند. تا زمانی که داک شارژ آن ها به برق وصل است، هرگز نباید نگران کم بودن باتری باشید. حتی برخی از مدل‌ها در صورت تشخیص باتری کم، تمیز کردن را متوقف می‌کنند و خود را به محل شارژ باز می‌گردانند.

 

3. در مورد انواع سطوحی که تمیز می کنند انعطاف پذیر هستند

می‌دانید که چگونه همیشه تنظیمات جاروبرقی معمولی خود را هنگام حرکت از اتاقی به اتاق دیگر، مواجهه با سطوح سخت، فرش‌های کم پرز و فرش‌های ضخیم‌تر تنظیم می‌کنید؟ جاروبرقی‌های رباتیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با حسگرهای خود که تغییرات در سطوح کف را تشخیص می‌دهند، این موضوع را در هر لحظه کنترل کنند. می توانید به آنها اجازه دهید تا در سراسر خانه شما بچرخند و به راحتی می توانند تغییرات سطح را کنترل کنند.

 

4. مرزها را تعیین می کند

اگر نگران این هستید که جاروبرقی روباتیک از پله‌ها پایین بیفتد، یا به گلدان‌های شکننده‌تان برخورد کند، می‌توانید به آن اطلاع دهید که این نقاط غیرمجاز هستند. این کار را با راه اندازی یک دیوار مجازی در تابع برنامه نویسی انجام دهید. این به عنوان مرزی عمل می کند که دستگاه شما نمی تواند از آن عبور کند.

نکته: برای اینکه جاروبرقی رباتیک شما بهترین عملکرد را داشته باشد، کمی کار آماده سازی انجام دهید و وسائل روی زمین را مرتب کنید. جاروبرقی باید حرکت آزادنه ای بر روی سطح داشته باشد تا کار خود را انجام دهد – به این معنی که درهم ریختگی کف خانه را مانند اسباب بازی ها و هر مانع برنامه ریزی نشده دیگری در مسیر خود جمع کنید. در این فرآیند همیشه خانه‌ای تمیزتر خواهید داشت.

 

5. حسگرهای داخلی کثیفی را برای تمیز کردن تشخیص می دهند

جاروبرقی‌های رباتیک دارای حسگرهای داخلی هستند که می‌توانند تشخیص دهند که چه قسمت‌هایی از خانه شما به کار اضافی نیاز دارند و عبورو مرور اضافی را روی آن منطقه انجام می‌دهند. مناطق پرترافیک مانند راهروها، ورودی‌ها، اتاق‌های گلخانه و اتاق‌های بازی توجه بیشتری را که برای تمیز نگه داشتن آن‌ها نیاز دارند به خود جلب می‌کنند.

جارو برقی رباتیک

 

6. بدون نیاز تمیز کردن دستی

نه تنها زمان کمتری را صرف استفاده از یک جاروبرقی معمولی در اطراف خواهید کرد، بلکه لازم نیست نگران خستگی ناشی از جارو کردن باشید. شما می توانید به فعالیت های معمول روزانه خود بپردازید در حالی که کمک رباتیک شما کار جاروبرقی را انجام می دهد و همه چیز را تمیزتر از همیشه نگه می دارد. دیگر زمان کافی برای جمع شدن کثیفی و زباله وجود نخواهد داشت و هرگز نگران این نخواهید بود که کف خانه‌هایتان برای مهمانان سرزده چگونه به نظر می‌رسد.

 

7. در فضاهای تنگ عالی هستند

حتی با بهترین جاروبرقی‌های معمولی، نمی‌توان آن را تا انتها زیر تخت‌ها، در گوشه‌ها و نقاط عجیب و غریب و زیر لبه‌های کابینت فشار داد. جاروبرقی‌های رباتیک دقیقاً تا لبه دیوار می‌روند و بدون هیچ شکایتی زیر مبلمان به دنبال  گرد و غبار می گردند.

 

8. به وای فای منزل وصل می شوند

جاروهای رباتیک تکامل یافته اند. بسیاری از آنها اکنون این قابلیت را دارند که به وای فای خانه شما متصل شوند و با تلفن هوشمند یا تبلت شما ارتباط داشته باشند. این به شما امکان می دهد جاروی رباتیک را از دستگاه خود کنترل کنید. به عنوان مثال، “Roombas” هر دو با برنامه تلفن همراه iRobot به نام Home کار می کنند.

قبل از رسیدن به خانه نیاز به جارو کردن سریع دارید؟ فقط تلفن خود را بیرون بیاورید و به جاروبرقی خود اطلاع دهید!

 

9. طراحی بی سیم

مشکل جاروبرقی هایی که دارای سیم هستند این است که هنگام جابجایی آنها از اتاقی به اتاق دیگر دردسرهای زیادی ایجاد می کنند. مهمتر از همه، تصادفات ممکن است زمانی رخ دهد که سیم ها در هم بپیچند و افراد بخاطر آن‌ها زمین بخورند.

با استفاده از جاروبرقی رباتیک، نگران هیچ یک از موارد فوق نخواهید بود. تمام سطوح خود را بدون نیاز به وصل کردن و جدا کردن دستگاه از برق تمیز خواهید کرد.

 

10. برای افراد دارای آسیب یا معلولیت عالی است

حتی استفاده از جاروبرقی های سبک وزن برای افرادی که از آسیب دیدگی یا معلولیت رنج می برند دشوار است. احتمالاً متوجه شده اید یک بار استفاده از جاروبرقی چقدر نیاز به فعالیت بدنی دارد. جاروبرقی های رباتیک در حین انجام کار کاملاً مستقل هستند و نیازی به فشار دادن، کشیدن یا دست زدن ندارید. آنها همچنین برای افراد مسن نیز عالی هستند.

 

نتیجه

جاروبرقی های رباتیک بهتر از همیشه هستند و زندگی خانه شما را بهبود می بخشند. آن‌ها سطوح شما را تمیزتر نگه می‌دارند، گرد و غبار و سایر مواد آلرژی‌زا را به روشی کاهش می‌دهند که جاروبرقی دستی شما هرگز نمی‌توانست آن را انجام دهد، و زمان آزاد بیشتری به شما می‌دهد. آنها زندگی شما را به مثبت ترین روش ها تغییر می دهند!

 

گردآوری و ترجمه: مهندس سبحان جوان

منبع: www.thinkcrucial.com

 

با وبلاگ آکادمی رباتیک توسکانیک از مطالب مهم رباتیک در جهان آگاه باشید!

آخرین مقالات

مقالات مرتبط