8 ربات که صنعت رستوران را اتوماتیک می کنند + عکس

انقلاب اتوماسیون در صنعت رستوران داری رباتیک آغاز شده است

رستوران رباتیک

از کوکتل‌سازی تا همبرگر، بسیاری از کسب‌وکارهای غذا و نوشیدنی در حال کشف مزایای استفاده از روبات‌ها برای بهبود بهره‌وری خود هستند. انقلاب اتوماسیون آغاز شده است. در این پست در مورد 8 ربات در صنعت رستوران داری اتوماتیک بحث خواهیم کرد. با توسکانیک همراه شید.

با پیشرفت فناوری و دسترسی بیشتر به هوش مصنوعی، عجیب نیست که روبات‌های صنعت غذا و نوشیدنی رایج‌تر می‌شوند. رستوران ها و هتل ها می توانند از این ربات ها بهره مند شوند که خودکار، هوشمند و بدون تماس هستند. آنها می توانند فرآیند تولید غذا یا نوشیدنی را خودکار کنند، در پول و منابع انسانی صرفه جویی کنند، منوها را غنی کنند، اشتباهات کمتری مرتکب شوند، ضایعات غذا را کاهش دهند و هفت روز هفته را به صورت مداوم بدون افزایش حقوق کار کنند. ربات‌های روبه‌روی مشتری، جدای از اینکه بسیار باحال هستند و نوآوری را در کسب‌وکارها به ارمغان می‌آورند، می‌توانند به کاهش تماس انسانی کمک کنند، که یک مزیت قابل توجه در COVID-19 است.

 

1. سالی ساخته شده توسط Chowbotics – ربات سالاد ساز

سالی که اخیراً توسط استارت‌آپ تحویل‌دهنده DoorDash خریداری شده است، یک ربات سالادساز است که 8 ماده تازه از سبزیجات گرفته تا ماهی سالمون را در یک کاسه قابل کمپوست تنها در 90 ثانیه مخلوط می‌کند! سالی در کنار ارائه یک تجربه سریع و سرگرم کننده برای مشتریان، به فست فودهای زنجیره ای کمک می کند تا منوی خود را گسترش دهند و سالاد و گزینه های سالم تری را بدون استخدام کارکنان اضافی یا تغییر چیزی در آشپزخانه خود اضافه کنند.

 

2. Cecilia.ai – ربات تعاملی متصدی بار

ربات سرو نوشیدنی

تصور کنید می‌توانید منوی نوشیدنی‌هایتان را با کوکتل‌های ممتاز که به‌طور خودکار توسط یک بارمن خوش‌گذران و سرگرم‌کننده ترکیب می‌شود، ارتقا دهید؟ دیگر تصور نکنید. Cecilia.ai یک متصدی بار هوشمند و تعاملی است که می تواند تقریباً در هر مکانی قرار گیرد، نوشیدنی های ترکیبی را در کمتر از 30 ثانیه سرو کند و با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص گفتار به مشتریان در مورد منو راهنمایی کند.
این واحد رباتیک را به راحتی می توان به عنوان بارمن اصلی یا اضافی در هتل ها و کشتی های تفریحی نصب کرد و از آن استفاده کرد.

 

3. پیک نیک – پیتزا ساز اتوماتیک

ربات پیتزا ساز
ربات صنعت رستوران اتوماتیک

همه پیتزا دوست دارند. این یک واقعیت است مانند اینکه بگوییم خورشید در غرب غروب می کند. کل فرآیند را می توان در این سیستم مدولار و قابل تنظیم خودکار انجام داد. افزودن سس، سپس پنیر پیتزا، سپس افزودن پپرونی و سه ماده دیگر و پخت پیتزا شروع می شود.

پیک نیک می تواند صدها پیتزا در ساعت تنها با یک اپراتور تولید کند و به بقیه کارکنان اجازه می دهد تا با بقیه غذاها مشغول شوند – نه اینکه وقتی پیتزا در منو است به همه ی کارکنان نیاز داشته باشید.

این استارت آپ اخیراً 16.3 میلیون دلار جمع آوری کرده و قصد دارد ربات خود را در مدارس، استادیوم ها و بیمارستان ها نصب کند.

 

4. مینی نانوایی – نان ساز خودکار رباتیک

مینی نانوایی که توسط شرکت پخت ویلکینسون ساخته و طراحی شده است، یک سیستم کاملاً خودکار برای پخت نان است. این ربات همه شکل دهی، تصحیح و پخت را انجام می دهد و اجازه می دهد نان را به صورت گرم و تازه مستقیماً مانند یک دستگاه فروش خودکار به مشتریان فروخته شود. مینی بیکری می‌تواند 10 نان در ساعت درست کند و در مواد اولیه و هزینه‌های حمل و نقل صرفه‌جویی کند و به ازای هر نان فروخته شده، آب به آفریقا اهدا کند. اگرچه این سیستم برای سوپرمارکت ها ساخته شده است، اما دلیلی نمی بینیم که نتوان از این ربات در صنعت رستوران های رباتیک یا آشپزخانه های هتل ها استفاده کرد.

 

5. Miso Robotics – آشپزخانه رباتیک برای زنجیره های فست فود (ربات آشپز)

ربات آشپز
ربات صنعت رستوران اتوماتیک

شرکت Flippy، یکی از معروف‌ترین دستیارهای رباتیک آشپزخانه در صنعت رستوران های رباتیک، که می‌تواند همبرگر را برگرداند و سیب‌زمینی سرخ کرده درست کند و کارمندان انسانی را وادار می‌کند تا کارهای پرخطر کمتری را انجام دهند.

این سیستم شامل پلت فرم Miso Analytics است که بینش عمیقی را ارائه می دهد و کیفیت غذا را با پخت و پز دقیقاً همانطور که تعریف شده است، بهبود می بخشد. از جمله مشتریان این شرکت می‌توان به CaliBurger و White Castle اشاره کرد که هر ماه 10 هزار همبرگر را ورق می‌زند و بیش از 12 هزار سبد سیب زمینی را سرخ می‌کند.

 

6. TrueBird – میکرو کافیشاپ کاملاً خودکار رباتیک

در حالی که تعداد زیادی ربات قهوه‌ساز وجود دارد. TrueBird به دنبال ارائه چیز جدیدی به میز است. این شرکت با کارخانه‌های صنایع دستی در نیویورک همکاری کرد تا قهوه‌ای با کیفیت بالا با قیمتی مناسب به مشتریان بدهد. که به‌طور خودکار توسط کیوسکی 20 فوت مربعی ساخته می‌شود که فنجان را با استفاده از سه آهن‌ربا کوچک سرو می‌کند.

 

7. Smile Robotics – ربات جمع آوری بشقاب

 

غذا خوردنت تموم شد؟ زمان تمیز کردن و برداشتن بشقاب ها است. ACUR-C توسط شرکت ژاپنی Smile Robotics یک ربات خودکار برای سرو و جمع آوری ظروف در رستوران ها، کلینیک ها، خانه های سالمندان، هتل ها و غیره است. ربات به طور مستقل بین میزها حرکت می کند و سینی ها را با بازوی رباتیک خود برمی دارد و آنها را به آشپزخانه باز می گرداند. ولی ما در خانه به این نیاز داریم 🙂

 

 

8. Milkit – شیر در شیر آب

یکی دیگر از نوآوری‌های صنعت مهمان‌نوازی Milkit است، یک راه‌حل ثبت اختراع شیر شیر آب که باعث صرفه‌جویی در زمان، انرژی و هزینه می‌شود.

دستگاه Milkit با کیسه شیر منحصر به فرد خود، مقادیر دقیق شیر را می ریزد، در هر فنجان قهوه تا 4 ثانیه صرفه جویی می کند و نیاز به نگهداری کیسه های شیر را از بین می برد.

ظهور اتوماسیون و ربات‌ها برای صنعت غذا و نوشیدنی ممکن است برای کسانی که معتقدند ماشین‌ها در نهایت جایگزین انسان‌ها می‌شوند، ترسناک به نظر برسد. با این حال، به نظر می رسد که ما هنوز هم برای مدتی طولانی در کره زمین باشیم. بسیاری از این سیستم‌ها هنوز بسیار گران هستند و برای پر کردن شکاف‌های موجود در نیروی کار (مسئله اصلی ایجاد شده توسط COVID-19) در نظر گرفته شده‌اند. یا در کنار کارکنان انسانی کار کنند تا بتوانند روی کارهای پیچیده‌تر تمرکز کنند. یا فقط برای خدمت به عنوان منابع درآمد اضافی یا یک جاذبه توریستی.

ما معتقدیم که ربات‌ها و ماشین‌های بیشتری را در رستوران‌ها و هتل‌ها خواهیم دید که غذاهای خوشمزه درست می‌کنند یا کوکتل‌های فوق‌العاده را مخلوط می‌کنند.
نوآوری در صنعت غذا و نوشیدنی ضروری است و هم برای کسب و کار و هم برای مشتریان سودمند خواهد بود.

 

گردآوری و ترجمه: مهندس سبحان جوان

منبع: https://www.fastcasual.com

با وبلاگ آکادمی رباتیک توسکانیک از مطالب مهم رباتیک در جهان آگاه باشید!

آخرین مقالات

مقالات مرتبط