زبان برنامه نویسی اسکرچ

اسکرچ یک نرم افزار، محصول دانشگاه MIT که به بیش از 70 زبان ترجمه شده است. در بیشتر مناطق جهان مورد استفاده قرار می گیرد و با هدف تقویت تفکر محاسباتی کودکان و نوجوانان تولید شده است. یک زبان برنامه نویسی Visual است. یعنی به صورت گرافیکی و دیداری است و دستورات را تایپ نمی‌کنیم بلکه این دستورات به شکل تصاویری هستند که آنها را با Drag&Drop در زیر هم قرار می‌دهیم تا یک برنامه ساخته‌ می‌شود. دانش‌آموزان می توانند در برنامه نویسی اسکرچ از بین این بلاک‌های آماده بلاک مورد نظر خود را انتخاب کرده و استفاده کنند.

سن مناسب برای یادگیری برنامه نویسی اسکرچ :

سن مناسب برای شروع یادگیری برنامه‌نویسی با اسکرچ 8 تا 16 سال می‌باشد. برخلاف زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر که برای برنامه‌نویسی لازم است تا دستورها کاملاً نوشته شوند، برنامه‌نویسی به زبان اسکرچ مانند ساختن یک اسباب‌بازی لِگو است و در آن نیازی به نوشتن دستورها نیست.

برنامه نویسی اسکرچ

با توسکانیک همراه باشید تا در این مطلب با تاثیرات مهمی که برنامه نویسی اسکرچ بر کودکان دارد بیشتر آشنا شوید :

تأثیر یادگیری برنامه نویسی اسکرچ :

یادگیری اسکرچ یکی از بهترین روش‌ها برای تشویق دانش‌آموزان به کسب مهارت هایی مانند خلاقیت، برنامه ریزی و… است. در این عصر تکنولوژی با رشد روز افزون الکترونیک و ابزارهای دیجیتال لازم است تا کودکان نیز از سنین پایین شروع به یادگیری برنامه نویسی کنند. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از سنین پایین کودکان را تشویق به یادگیری برنامه نویسی می‌کنند. یادگیری برنامه نویسی اسکرچ تنها برای برنامه نویسی به صورت حرفه ای نیست. داشتن ذهن خلاق، پایداری و یادگیری نحوه برطرف کردن مشکلات، کارگروهی و… را از طریق برنامه نویسی اسکرچ میتوانند بیاموزند.

چه مهارت‌هایی از طریق برنامه‌نویسی به زبان اسکرچ در کودکان تقویت می‌گردند:

خلاقیت و مهارت‌های هنری

محیط کار نرم افزار اسکرچ به گونه ای طراحی شده است که کودکان می توانند آدمک های گوناگون راشخصیت سازی کنند و همچنین برای آن ها داستان سرایی کنند. این کار به تقویت خلاقیت و مهارت‌های هنری همچون داستان‌سرایی و شخصیت‌سازی کمک می‌کند. همچنین کودکان و نوجوانان می‌توانند در این محیط آدمک‌های دلخواه خود را نقاشی کنند و خالق شخصیت‌های جدید در بازی‌ها و پویانمایی‌های خود باشند.

مهارت برنامه‌ریزی

طراحی مراحل یک بازی به کودکان کمک می‌کند تا شرایط و حالت‌های مختلف را برنامه‌ریزی کنند. تعیین ترتیب وقوع اتفاقات بازی یا حرکات یک شخصیت در پویانمایی، باعث می‌شود تا کودکان و نوجوانان نه تنها برنامه نویسی بلکه مهارت های دیگری همچون برنامه ریزی و سازمان دهی یک بازی را نیز یاد بگیرند.

استدلال منطقی و توانایی حل مسئله

اساس برنامه‌نویسی، استدلال منطقی و حل مسئله است. کودکان با استفاده از برنامه نویسی اسکرچ با منطق برنامه‌نویسی آشنا می‌شوند. همچنین در مواجهه با مسائل و سناریو‌های برنامه‌نویسی مجبور به حل مسئله‌های پیشِ رو با استفاده از ابزار‌های موجود در نرم‌افزار برنامه‌نویسی اسکرچ خواهند شد. و این امر سبب بالارفتن توانایی کودکان در حل مسائل می شود.

آموزش رباتیک

کار با نرم افزار برنامه نویسی اسکرچ برای شروع یادگیری رباتیک نیز بسیار مفید است. نرم‌افزار برنامه‌نویسی اسکرچ قابلیت همگام‌شدن با ربات‌های مختلف را دارد. و برنامه‌نویسی ربات با اسکرچ به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا بتوانند به آسانی با ربات ها ارتباط برقرار کنند.

بنابراین کودکان و نوجوانان با استفاده از اسکرچ میتوانند داستان ها، انیمیشن ها و بازی های خود را برنامه ریزی کنند. و کارهای خود را با دیگران در انجمن آنلاین به اشتراک بگذارند.

At elske: Romantisk sex er 90% af humoret og kun 10% henrettelse. For at forudsige at forberede sig pa et romantisk mode er det et par dage vard: kys, delikate beskeder pa mobiltelefonen. Tag grin med hans sensualitet, ikke seksualitet: Bed cialis at lave en massage, det glatte af hans lar i biografen – men afsta fra flere arlige bevagelser.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط