سه شنبه ها با رزبری پای (سنجش رنگ با رزبری پای)

الکترونیک هاب در ویدیوها وآموزش های اخیرش،چگونگی تشخیص رنگ توسط رزبری پای و سنسور رنگ TCS3200 را نشان میدهد.

سنسور رنگ TCS3200 چیست؟

حسگرهای رنگ ، نور منعکس شده از اشیا مجاور را حس می کنند. نور شدید LED های سفید روی حسگر TCS3200 به سطح یک جسم برخورد می کند و بازتاب می شود .این سنسور دارای آرایه ی فوتودیود 8 × 8 است که توسط یکی از فیلترهای قرمز ، آبی ، سبز و یا فیلتر شفاف پوشانده شده است. نوع فیلتر تعیین می کند که یک دیود چه رنگی را می تواند تشخیص دهد. سپس رنگ کلی یک جسم با توجه به میزان تابش نور هر رنگ تعیین می شود. (به عنوان مثال ، یک جسم قرمز بیشتر نور قرمز را منعکس می کند).

همانطور که الکترونیک هاب توضیح میدهد:


TCS3200 یکی از حسگرهای رنگی است که به آسانی در دسترس است و دانشجویان و علاقه مندان می توانند روی آن کار کنند. در اصل این حسگر یک مبدل نور به فرکانس است ، یعنی بر اساس رنگ و شدت نوری که روی آن می افتد ، فرکانس سیگنال خروجی آن متفاوت است.

در اینجا توضیح مختصری از نحوه ی کار خواهم داد ، اما شما می توانید توضیحات دقیق سنجش رنگ و TCS3200 را در وبلاگ الکترونیک هاب بیابید.

سنسور رنگ رزبری پای

سنسور رنگی TCS3200 به چندین پین ورودی/خروجی چندمنظوره (GPIO) روی رزبری پای متصل است.


این اتصالات به رزبری پای3 امکان اجرای یکی از دو اسکریپت پایتون را می دهد که الکترونیک هاب برای پروژه نوشته است. در اولین مورد مقادیر خام رنگهای RGB (قرمز-سبز-آبی) خوانده شده توسط سنسور نمایش داده می شود. مورد دوم رنگ های اصلی قرمز ، سبز و آبی را تشخیص می دهد و می توان با کمک اسکریپت اول آن را برای رنگ های بیشتر گسترش داد.


از آن در پروژه هایتان استفاده کنید
این تنظیم رنگ سنجی ابزاری ساده برای افزودن ابعادی جدید به ساختارهای شما است. چرا یک ربات مرتب کننده آب نبات ساخته نشده است که شیرینی های مورد علاقه شما را بر اساس رنگ سازماندهی کند؟ یا به خودروی کوچک دنبال کننده ی مسیرتان رنگ سنج اضافه کنید تا گزینه ی(آپشن) مسیر های متعدد امکان پذیر شود!

 

گردآوری و ترجمه: صبا علیزاده

آخرین مقالات

مقالات مرتبط