آموزش ساخت بدنه ربات

ساخت بدنه ی ربات

بدنه ی ربات یکی از اصلی ترین قسمت های طراحی ربات بوده و تاثیر زیادی بر روی عملکرد و هم چنین هزینه های ربات دارد. پس به هنگام ساخت ربات باید نهایت دقت و ظرافت را برای طراحی و ساخت بدنه ربات مورد نظر به خرج داد. در این آموزش قصد داریم نحوه ساخت و به کار گیری بدنه ای ساده و مقرون به صرفه برای ربات ها را آموزش دهیم. با توسکانیک همراه باشید.

 

لوازم مورد نیاز برای ساخت بدنه ربات

  1. شاسی ربات
  2. موتور الکتریکی گیربکس دار
  3. چرخ
  4. چرخ هرز گرد
  5. پیچ و مهره

برای خرید بسته لوازم بدنه ربات کلیک کنید

گام اول: اتصال موتورهای الکتریکی گیربکس دار به شاسی ربات

در این مرحله باید هر موتورهای الکتریکی با استفاده از دو عدد پیچ و مهره به شاسی ربات وصل شده و محکم شود. شاسی ربات با توجه به کاربرد ربات می تواند از جنس های مختلف اعم از پلاستیکی، چوبی، فلزی و … باشد. نوع موتورها نیز به همین ترتیب می تواند متغیر باشد.

 

 

گام دوم: اتصال چرخ ها به موتور

چرخ ها باید به صورت موازی با شاسی ربات به موتورها متصل شود. انتخاب نوع چرخ ها و اندازه آنها باید با توجه به کاربرد ربات بوده و می تواند متغیر باشد. چرخ های پلاستیکی وزن کمتر و قیمت مناسب تری دارند.

 

 

گام سوم: اتصال چرخ هرزگرد به ربات

چرخ هرزگرد به منظور حفظ تعادل قسمت جلویی و عقبی ربات را بر عهده دارد. جا گذاری چرخ هرزگرد باید به نحوی باشد که قسمت گردان آن به صورت مماس با سطح زمین قرار بگیرد. این موضوع باعث می شود تا این که تقسیم وزن ربات به صورت مساوی بر روی قسمت های مختلف آن انجام بگیرد.

بدنه ربات آماده است!!

 

تمامی مراحل آموزش ساخت بدنه ربات را در ویدیوی زیر تماشا کنید.

 

آخرین مقالات

مقالات مرتبط