اولین ربات مستقل و کاملاً نرم

octobot اولین ربات کاملاً نرم ، خودمختار و غیر قابل جمع در جهان است. فاقد سیم ، باتری و هر نوع ماده سختی است. مانند نامش هشت پا میباشد ، که اسکلت داخلی ندارد. با توسکانیک همراه باشید تا با هم به بررسی این ربات بپردازیم.

یک تیم تحقیقاتی دانشگاه هاروارد به سرپرستی اساتید مهندسی رابرت وود و جنیفر لوئیس بیش از 300 طرح را امتحان کردند تا اینکه یک طرح مفید ارائه دهند. و اکنون octobot می تواند انقلابی در استفاده از ربات ها ایجاد کند. وود می گوید: “ربات های سنتی” برای کاری که از نظر اتوماسیون انجام می دهند فوق العاده هستند ، اما آنها در جهت تعامل انسان نیستند. ” روبات های نرم یک راه حل ایمن تر ارائه می دهند: “اگر آنها به چیزی برخورد کنند به آن آسیب نمی رساند. ”

octobot  اولین ربات نرم

قبل از octobot ، روبات های نرم یا ترکیبی وجود داشتند، مدل های نرم به سیم خارجی متصل شده بودند. octobot این محدودیت ها را از بین می برد. octobot در حال حاضر نمونه اولیه است ، اما بازوهای آن اثبات می کنند که این فناوری کار می کند. وود می گوید ، هدف یافتن كاربردهای مناسب مانند مراقبت های بهداشتی است. ربات های نرم می توانند از مواد زیست سازگار و قابل تجزیه بیولوژیکی ساخته شوند. همچنین می توانند توسط بازیکنان فوتبال پوشیده شوند. این ربات یک تکل ورودی را شناسایی می کند و برای جلوگیری از آسیب دیدن سریعاً مستقر می شود.

“octobot” ساخته شده از ژل های سیلیکون با سختی متفاوت می باشند. انرژی حرکتی آن ها توسط یک واکنش شیمیایی تأمین می شود که گاز را از طریق محفظه های موجود در پایه های لاستیکی خود هدایت می کند. به دلیل این طراحی ، ربات نیازی به باتری یا سیم ندارد و به هیچ وجه شامل اجزای سفت و سخت نیست. در عوض ، توالی حرکات اندام از قبل در نوعی برد مدار ساخته شده از لوله های کوچک برنامه ریزی می شود.

octobot اولین ربات نرم

مکانیزم تولید و انتقال نیرو

هیدروژن پروکسید در داخل شبکه‌ای از لوله‌های باریک که قبلا توسط چاپگر سه بعدی در داخل بدنه سیلیکونی ربات تزریق شده است به گردش درمی‌آید و درهنگام رسیدن به پلاتینیوم قرار داده شده در داخل این لوله‌ها با آن واکنش شیمیایی می‌دهد. پس از آن گازهای تولید شده از این واکنش فضای داخل بازوهای ربات را پر کرده و به دلیل فشاری که ایجاد می‌کند موجب حرکت آن‌ها می‌شود و به این طریق ربات می‌تواند به حرکت در آید. هنوز این حرکات به اندازه کافی خوب نیست که بتواند octobot را برای گردش به بیرون بفرستد. اما با این حال این ربات گامی اساسی در ساخت و توسعه رباتیک نرم است.

شاید این سوال برای شما پبش بیاید که چرا اولین ربات نرمی که ساخته شده است باید به شکل هشت پا باشد؟ از آن جایی که این حیوان فاقد اسکلت است اما به طور قابل ملاحظه ای قوی و قادر به انواع حرکات گیج کننده است، بنابراین الگوی فوق العاده ای برای جامعه رباتیک نرم بوده است.

 

آخرین مقالات

مقالات مرتبط