8 شغل پر درآمد مهندسان رباتیک

شغل های پر درآمد مهندسی رباتیک

حوزه رباتیک در چند دهه گذشته رشد فوق‌العاده‌ای داشته است زیرا جامعه به پیشرفت‌های تکنولوژیکی بزرگ دست یافته است. با پیشرفت‌های مهندسی، توسعه نرم‌افزار و هوش مصنوعی، صنعت رباتیک پیشرفت‌های زیادی را در زمینه نوآوری تجربه کرده است. اگر به دنبال شغلی در رباتیک هستید، گزینه های شغلی متنوعی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در این مقاله، هفت فرصت شغلی پر درآمد مختلف در زمینه مهندسی رباتیک را بیان می کنیم.

 

چرا باید شغل های حوزه رباتیک را انتخاب کرد؟

انتخاب شغل در رباتیک مزایای زیادی دارد. حوزه رباتیک در چند دهه گذشته سطوح بالایی از رشد را تجربه کرده است، زیرا اتوماسیون در صنایع مختلف بسیار محبوب شده است. در طول چند سال گذشته به ویژه مهندسان، تکنسین ها و دانشمندان به طور یکسان از پیشرفت های ملموس در رشته خود برخوردار شده اند که منجر به مزایایی مانند حقوق بالاتر، فرصت های بودجه اضافی و قابلیت های تحقیقاتی پیشرفته شده است. در اینجا توضیح مختصری از چند مزیت انتخاب شغل در رباتیک آورده شده است:

نوآوری

همانطور که در مورد بسیاری از زمینه های فن آوری وجود دارد، رباتیک رشته ای است که نیاز به نوآوری دائمی دارد. همه متخصصان رباتیک برای ایجاد نوآوری چشمگیر بعدی تلاش می کنند. این امر می تواند برای بسیاری از کسانی که در این صنعت کار می کنند یک عامل انگیزشی بسیار بالا باشد. بسیاری از متخصصان رباتیک با فناوری‌های خاصی مانند فناوری‌های پزشکی، تولیدی، نظامی یا آموزشی کار می‌کنند که ممکن است به فرآیندهای پیچیده و تولید کمک کند. به کارگیری مهارت های خود برای پرورش نوآوری که می تواند چنین تفاوت چشمگیری ایجاد کند. و می تواند منجر به یک حرفه بسیار پر ارزش و هیجان انگیز شود.

مهارت های منحصر به فرد

رشته رباتیک به متخصصان نیاز دارد تا مجموعه مهارت های منحصر به فردی را داشته باشند. رباتیک مفاهیم و مهارت های مهندسی، توسعه نرم افزار، محاسبات، هوش مصنوعی و غیره را ترکیب می کند. توانایی ترکیب این همه رشته در یک صنعت از ویژگی های بارز رشته رباتیک است. گردآوری این مهارت ها می تواند به شما کمک کند تا یک مجموعه مهارت عجیب و غریب ایجاد کنید و راه حل هایی برای مشکلات پیچیده ای پیدا کنید.

حقوق

رشته رباتیک می تواند برای حرفه ای هایی که موفق می شوند و در حرفه خود پیشرفت می کنند بسیار سودآور باشد. همانطور که شغل های ذکر شده در موارد زیر نشان می دهد. با افزایش اهمیت اجتماعی روباتیک، فرصت های شغلی در این زمینه افزایش یافته است و در نتیجه نرخ سودآوری بالاتری برای حرفه ای ها ایجاد می شود.

حتی بیشتر از آن. پیش‌بینی می‌شود که حوزه رباتیک در دهه آینده رشدی را تجربه کند. به عنوان مثال، طی 10 سال آینده، اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) افزایش 4 درصدی استخدام برای مهندسان مکانیک، 3 درصد افزایش برای تکنسین های الکترومکانیک، 3 درصد افزایش برای مهندسان هوافضا و 15 درصد افزایش را برای متخصصان دانش کامپیوتر (از جمله فناوری اطلاعات) پیش بینی کرده است.

 

8 شغل پر درآمد مهندسی رباتیک

در ادامه 8 فرصت شغلی مختلف در زمینه رباتیک آورده شده است:

1. تکنسین الکترومکانیک

وظایف اصلی: تکنسین های الکترومکانیکی نقشه ها شماتیک ها و نمودارها می خوانند. آنها از این نمودارها برای شناسایی روش مناسب برای مونتاژ قطعات، ماشین آلات و سایر تجهیزات تکنولوژیکی و الکترونیکی استفاده می کنند. آنها از اندازه گیری های دقیق و دانش فنی استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که مونتاژ به طور موثر انجام می شود. آنها می توانند در بسیاری از حوزه ها از جمله محاسبات، هوافضا و رباتیک خدمت کنند.

2. مدیر حسابداری

وظایف اصلی: مدیران حساب های رباتیک بسیاری از مسئولیت های مالی و فروش را در صنعت انجام می دهند. آنها معمولاً وظایف حسابداری و خدمات مشتری را انجام می دهند و مشتریان را با اطلاعات مربوط به محصولات روباتیک مناسب برای نیازهای آنها مرتبط می کنند. علاوه بر این، مدیران حساب رباتیک ممکن است به عنوان رابط بین مشتریان و مهندسانی که محصولات روباتیک را برای اطمینان از رضایت مشتری توسعه می دهند، عمل کنند.

3. مهندس مکانیک

وظایف اصلی: مهندسین مکانیک دستگاه ها و سیستم های مکانیکی را طراحی، توسعه، آزمایش و نگهداری می کنند. آنها ممکن است روی ماشین ها، ابزارها یا موتورهای خاصی کار کنند. در زمینه رباتیک، آنها معمولاً حسگرها و سایر وسایل مورد استفاده مهندسان رباتیک را در هنگام نصب فیزیکی ربات توسعه می دهند. مهندسان مکانیک ممکن است تحقیقاتی را برای یافتن مقرون به صرفه ترین راه ها برای ساخت قطعات انجام دهند.

4. مهندس رباتیک

وظایف اصلی: مهندسان رباتیک مسئول طراحی، توسعه، آزمایش، ساخت و خدمات ربات ها هستند. هدف از کار آنها مهندسی ربات هایی است که برای اهداف مختلف سازنده و ایمن هستند. آنها اغلب از نرم افزارهای طراحی و ساخت به کمک رایانه برای پیش نویس برنامه های خود استفاده می کنند. مهندسان رباتیک اغلب از نزدیک با توسعه دهندگان نرم افزار برای ایجاد ربات های بسیار پیچیده که می توانند وظایف خاصی را به درستی انجام دهند، همکاری می کنند. مهندسان رباتیک ممکن است با دانشمندان بازار ارتباط برقرار کنند تا مقرون به صرفه ترین مواد مورد نیاز برای ساخت ربات ها را بیابند.

5. مهندس هوافضا

وظایف اصلی: در رباتیک، مهندسان هوافضا ممکن است به طراحی و توسعه هوش مصنوعی روبات‌ها کمک کنند. از آنجایی که روبات ها معمولاً در صنعت هوافضا استفاده می شوند، مهندسان برای آموزش و ساخت ربات ها برای انجام چنین وظایفی استفاده می شوند. مهندسان هوافضا ممکن است به طراحی ربات‌هایی کمک کنند که می‌توانند وظایفی مانند حفاری، رنگ‌آمیزی و ساخت هواپیما را به نحو احسن انجام دهند. مهندسان هوافضا همچنین نقش مهمی در ایجاد فناوری روباتیک هواپیما مانند هواپیماهای بدون سرنشین دارند.

6. مهندس کامپیوتر

وظایف اولیه: دانشمندان کامپیوتر از سخت افزار و نرم افزار تکنولوژیک برای حل مسائل پیچیده استفاده می کنند. آنها ممکن است نرم‌افزاری بنویسند تا برنامه‌های کاربردی ایجاد کنند یا سیستم‌هایی را توسعه دهند تا افراد و رایانه‌ها در ظرفیت‌های مختلف با هم تعامل داشته باشند. در زمینه رباتیک، آنها به توسعه برنامه های کاربردی هوش مصنوعی کمک می کنند که می تواند به انسان و ربات ها کمک کند تا به طور موثر تعامل داشته باشند. دانشمندان کامپیوتر این سیستم ها را به طور منظم آزمایش می کنند و تعیین می کنند که آیا آنها برای عملکرد صحیح کالیبره شده اند یا خیر.

7. مهندس نرم افزار

وظایف اصلی: در رباتیک، مهندسان نرم افزار سیستم های کامپیوتری موجود در ربات ها را می سازند. این‌ها سیستم‌های بسیار پیچیده‌ای هستند که اطمینان می‌دهند ربات‌ها می‌توانند وظایف خود را به طور مؤثر انجام دهند. آنها از برنامه نویسی کامپیوتری و طراحی نرم افزار برای انجام این کار استفاده می کنند. بسیاری از مهندسان نرم افزار در رباتیک کار خود را بر روی ایجاد نرم افزار برای روبات های ایمن تر برای تعامل انسانی متمرکز می کنند.

8. مهندس فروش

وظایف اصلی: مهندسان فروش، متخصصان کسب و کار هستند و دانش فنی لازم برای درک محصولات پیشرفته مانند روبات ها را دارند. در رباتیک، مهندسان فروش مسئول پرورش درک عمیق از نحوه عملکرد ربات ها، مشخصات طراحی آنها، نحوه کمک به مشتریان و موارد دیگر هستند. مهندسان فروش مسئول ارتباط با مشتریان خود برای رفع نیازهای آنها هستند. مهندسان فروش ممکن است در کنار مهندسان مکانیک، رباتیک و هوافضا کار کنند تا در اصلاحات طراحی برای رفع نیازهای مشتری همکاری کنند.

 

گردآوری و ترجمه: مهندس سبحان جوان

منبع: www.indeed.com

 

با وبلاگ آکادمی رباتیک توسکانیک از مطالب مهم رباتیک در جهان آگاه باشید!

آخرین مقالات

مقالات مرتبط