شبیه سازی مدارهای منطقی با پروتئوس + ویدیو

مدارها را به آسانی طراحی و شبیه سازی کنید

مجموعه طراحی پروتئوس سهولت استفاده را با مجموعه ای از ویژگی های قدرتمند ترکیب می کند تا طراحی، آزمایش و چیدمان سریع بردهای مدار چاپی حرفه ای را امکان پذیر کند. با استفاده از این نرم افزار هم قادر خواهید بود مدارهای مختلف آنالوگ و دیجیتال را شبیه سازی کنید، و هم عملکرد مدارهای کنترلی طراحی شده با میکروکنترولرها را بررسی کنید. هدف از این مطلب آموزشی بررسی نحوه شبیه سازی مدارهای منطقی با پروتئوس است.

برای دانلود آخرین نسخه نرم افزار پروتئوس کلیک کنید

 

بخش های مختلف نرم افزار پروتئوس

1- طراحی PCB با پروتئوس

ابزارهای طراحی برد مدار چاپی به طور یکپارچه مدار شماتیک و چیدمان PCB را ترکیب می کنند تا مجموعه ای قدرتمند، یکپارچه و آسان برای طراحی حرفه ای برد مدار چاپی ارائه دهند. طراحی PCB با پروتئوس هم به صورت مستقیم و هم به صورت خروجی گرفتن از مدار شماتیک قابل انجام است.

 

2- توسعه دهنده اینترنت اشیاء با پروتئوس

ایجاد امکان کنترل لوازم خانه با استفاده از تلفن همراه هوشمند و یا مرورگر اینترنت، به همراه پردازنده هایی نظیر آردوینو و رزبری پای. با پروتکل MQTT سیستم های چند دستگاهی بسازید. طراحی، شبیه سازی و استقرار مستقیم از طریق پروتئوس قابل انجام است.

 

3- شبیه سازی مدار با پروتئوس

طراحی، آزمایش و اشکال‌زدایی کامل سیستم‌های طراحی شده به صورت شماتیک قبل از سفارش یک نمونه اولیه فیزیکی به شما کمک می کند تا با صرفه جویی در وقت و هزینه سریعتر به نتیجه نهایی برسید.

مدلینگ سیستم های مجازی پروتئوس VSM شبیه سازی مبتنی بر اسپایس را با شبیه سازی جدیدترین میکروکنترولرهای جهان ترکیب می کند تا نتیجه خارق العاده ای را ارائه دهد. این عامل باعث می شود تا به راحتی بتوان سخت افزار و نرم افزار (کد) را در محیط پروتئوس شبیه سازی کرد.

با توجه به امکانات موجود در قسمت schematic capture این نرم افزار میتوان انواع مدارهای منطقی را شبیه سازی کرده و نتایج حاصل شده را بررسی نمود.

آموزش شبیه سازی مدارهای منطقی با پروتئوس را در ویدیوی زیر ببینید:

شبیه سازی مدار با پروتئوس

 

ویدیوهای آموزشی بیشتر در کانال آپارات توسکانیک

 

آخرین مقالات

مقالات مرتبط