همه چیز در مورد خانه های هوشمند

می توان گفت در جهان امروز، همه ما به شکلی در زندگی روزمره خود، از هوشمند سازی استفاده می کنیم، نمونه هایی نظیر دربهای اتوماتیک، تایمر مایکروفر، ریموت کنترل ها و … . اما زمانی که بحث از خانه های هوشمند می کنیم، موضوع چیزی فراتر از اینهاست. با توسکانیک همراه باشد تا با بخش های مختلف این خانه ها و مزایای استفاده از آنها آشنا شوید.

خانه های هوشمند

در واقع در این خانه ها، تمامی اجزا و لوازم برقی توسط یک سیستم مرکزی، یکپارچه شده و در هماهنگی کامل با هم کار می کنند و شما به راحتی می توانید همه چیزِ منزل را از هر جا که باشید حتی اگر آن سر دنیا هم باشید تحت کنترل قرار دهید.

همه چیز در مورد خانه های هوشمند

بخش های مختلف 

برای اینکه این خانه ها به خوبی کار کنند، بخش های مختلفی در کنار هم قرار گرفته و در ارتباط و هماهنگی کامل با یکدیگر هستند و به صورت کاملا اصولی با هم کار می کنند. این بخش ها عبارتند از:

1. کنترل کننده مرکزی

کنترل کننده های مرکزی، در حقیقت قلب خانه هستند. تمامی اجزای این خانه ها از راه کنترل کننده ی مرکزی با هم در ارتباط بوده و تمامی دستورات توسط این بخش برای سایر اجزای خانه ارسال می گردد. این قسمت، همچون یک بازیکن خط حمله است که اطلاعات را از دستگاه های موجود در خانه دریافت نموده و کل خانه را تحت کنترل دارد.

2. پروتکل های ارتباطی

به این منظور که قسمت های گوناگون خانه های هوشمند این امکان را داشته باشند که به سهولت با یکدیگر و با کنترل کننده مرکزی در ارتباط باشند، ضروری است که راه ارتباطی معین و تعریف شده ای وجود داشته باشد. پروتکل ارتباطی در حقیقت مسیری استاندارد و مقبول برای تمام بخش های سیستم است تا بتوانند اطلاعات را بین خودشان جا به جا نمایند.

3. رابط های کاربری

این رابط های کاربری در اصل ابزارهایی هستند که کاربران خانه با بهره گیری از آنها می توانند با خانه در ارتباط باشند به عبارتی به کمک این ابزارها شما به راحتی می توانید به خانه فرمان دهید. از جمله این ابزارها می توان به ریموت کنترل و کلید های هوشمند، گوشی موبایل و تبلت اشاره کرد.

4. سنسورها

سنسورها هم می توانند از برخی شرایط خانه مثل نور، رطوبت و دما گزارش تهیه کرده و با آن به کنترل کننده مرکزی با استفاده از پروتکل های ارتباطی، امکان اجرای سناریو های از پیش برنامه ریزی شده را ایجاد می کنند. به طور مثال با افزایش دما تا اندازه ای مشخص، سیستم سرمایشی به طور اتوماتیک روشن می شود.

5. عملگرها

عملگرها هم یکی دیگر از اجزای این خانه ها هستند که وظیفه آن ها مثلا باز کردن در پارکینگ می باشد. به عبارت ساده تر ، این اجزا یک محرک هستند و دستورات صادر شده را به اجرا درمی آورند.

بخش های خانه های هوشمند

مزایای استفاده از این خانه ها

همه متوجه این مهم هستیم که زندگی در دنیای امروز بسیار متفاوت و عجیب شده است. پس منطقی است که راه کارهای ما نیز در این دنیای مدرن، متفاوت باشد. خانه های هوشمند مزایای بسیاری برای ساکنین خود به همراه دارند از مهمترین این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. تحت کنترل بودن تمام وسایل خانه
  2. ایمنی و امنیت بیشتر
  3. صرفه جویی در مصرف انرژی و زمان

comprimidos cialis

آخرین مقالات

مقالات مرتبط